شناسهٔ خبر: 67077973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه؛

وزش باد آتش سوزی منطقه بلبزان پاوه را شعله ور کرد

کرمانشاه-ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمانشاه وزش شدید باد را مانع خاموشی آتش سوزی جنگل ها و مراتع منطقه بلبزان پاوه دانست و گفت: تاکنون چندین مرتبه آتش مهار شده اما به دلیل وزش باد و تغییر جهت آن بازهم حریق شعله ور شده است.

صاحب‌خبر -

افشین یگانه شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آتش سوزی منطقه بلبزان پاوه از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است، افزود: این‌ منطقه سخت‌گذر و دسترسی به آن سخت است و از سوی دیگر به دلیل ارتفاع زیاد آن وزش باد هم به مانعی برای مهار کامل آتش تبدیل شده و جهت باد هم به سرعت در حال تغییر است.

وی به تلاش حدود ۱۵۰ نفر از نیروهای مردمی، منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، بسیج و سپاه، مرزبانی و گروه های مردم نهاد برای مهار آتش سوزی اشاره کرد و گفت: ۲ دستگاه بالگرد برای مهار آتش سوزی به کار گرفته شد که یکی از این‌ بالگردها آب را از سد داریان به منطقه دچار حریق شده منتقل می کند و بالگرد دیگر نیز نیروها را به منطقه می رساند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به پای‌کار بودن همه دستگاه های ذیربط برای مهار آتش سوزی، اظهار کرد: بخش زیادی از آتش سوزی مهار شده و تا ظهر فردا یکشنبه (۲۰ خردادماه) شاهد مهار آتش سوزی این‌ منطقه باشیم.

یگانه در مورد خسارت احتمالی جنگل‌ها و مراتع منطقه بلبزان نیز گفت: تا زمان اطفای کامل آتش سوزی میزان خسارت قابل برآورد نیست و پس از آن این‌ موضوع را اطلاع می دهیم.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان پاوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه ای کوهستانی واقع شده که بیش از ۷۷ هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل نیز که یکی از مناطق مهم حفاظت شده استان با حدود ۲۳ هزار ۷۲۴ هکتار مساحت است نیز در منطقه صفر مرزی در بخش باینگان واقع شده است.

نظر شما