شناسهٔ خبر: 67307748 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خبر داد:

تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی توسط پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال

تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم فضای سایبری محل جولان مجرمان اقتصادی قرار گیرد، از تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی توسط پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از پلیس، سردار حسین رحیمی با بیان اینکه در راستای اجرای ماموریت مبارزه با عرضه کالای قاچاق و غیر مجاز در فضای مجازی پلتفرم های مختلف تحت رصد کارشناسان پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال قرار دارد، اظهار داشت: در یک ماه گذشته با رصد بسترهای مختلف فضای سایبری تعداد ۱۳۱ پرونده برای افرادی که در این فضا اقدام به فعالیت های مجرمانه از قبیل فروش کالای قاچاق و یا سایر جرایم اقتصادی از قبیل پولشویی و جرایمی در حوزه بازار سرمایه می کردند شناسایی و تحت پیگرد قرار گرفتند.

رحیمی با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهیم فضای سایبری محل جولان مجرمان اقتصادی قرار گیرد، گفت: پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال علیرغم نوپا بودن از ظرفیت و توانمندی بسیاری برخوردار است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه در راستای اجرای ماموریت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرائم اقتصادی و جرایم گمرکی از سامانه های مختلف از جمله (سامانه نظارت و کنترل محموله های جاده ای، سامانه سپاپد، سامانه جامع تجارت، سامانه محرم، سامانه سازمان بنادر، سامانه جامع انبارها و... و. ) استفاده می شود، گفت: در یک ماهه گذشته تعداد ۱۱۰ پرونده قاچاق کالا به ارزش تقریبی ۳۹۵ میلیارد تومان توسط پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال تشکیل و در این راستا ۱۴۰نفر متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

نظر شما