شناسهٔ خبر: 67076557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرمانشاه رتبه نخست پرداخت و جذب تسهیلات

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان کرمانشاه گفت : این شهرستان در پرداخت و جذب تسهیلات توانست رتبه نخست را در استان به خود اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -

شهاب الدین شفیعی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان کرمانشاه در سومین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان، گفت : اهمیت موضوع اشتغال با توجه به تاکید استاندار و فرماندار کرمانشاه سبب شد عملکرد ادارات و بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی رصد شود و با احصای مشکلات و موانع اشتغال نسبت به اخذ راهکار مناسب هم اندیشی صورت بگیرد.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری کرمانشاه در خصوص پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه تا اواسط ماه جاری در این شهرستان، افزود: تاکنون از ۳۸ طرح معرفی شده به بانک‌های عامل، ۳۷ طرح با اعتبار ۲۵۵ میلیارد ریال و با اشتغالزایی پیش بینی شده ۷۸ نفر پرداخت شده و یک طرح باقی مانده نیز در حال انجام از محل اعتبارات مذکور است.

وی ادارات این طرح را شامل ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم پزشکی، آموزش و پرورش و اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: از همه اعضای کارگروه و نیز بانک‌های عامل که هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی را دارند قدردانی می‌کنیم و امیدواریم با تداوم این تعامل شاهد تحقق اشتغال بیشتری در سال جاری باشیم.

شفیعی اضافه کرد: طبق آمار عملکرد تسهیلات جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه تا ۱۳ خردادماه از تعداد ۲ هزار و ۸۹۷ طرح معرفی شده به بانک با اعتبار چهار هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال، تعداد یک هزار و ۵۹۲ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی اشتغال پیش بینی شده این تسهیلات پرداختی را یک هزار و ۶۳۹ نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به فرصت کوتاه باقی مانده پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ تا پایان خردادماه از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲، مقرر شد بانک‌های عامل در اجرای روند پرداخت آن تسریع و تسهیل لازم را داشته باشند .

نظر شما