شناسهٔ خبر: 67356483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جلوگیری از هدر رفت ۳۰ میلیون دلار نفت خام در بوشهر

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: دولت سیزدهم با فعال کردن مجدد طرح مخازن استراتژیک منطقه «گوره» در شمال این استان، سالانه از هدر رفت ۳۰ میلیون دلار نفت خام جلوگیری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ «احمد محمدی زاده» روز دوشنبه در آیین افتتاح و بهره‌برداری از مخازن استراتژیک ذخیره سازی نفت خام «گوره» در شمال استان بوشهر اظهار کرد: این طرح به ارزش ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: دولت سیزدهم با مدیریت رئیس جمهور شهید، در راستای فعال سازی این پروژه ها، اهتمام جدی و ویژه داشتند که در همین دولت به ثمر رسید.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز گفت: مخازن ذخیره سازی استراتژیک نفت خام منطقه گوره با ظرفیت چهار میلیون بشکه نفت خام امروز افتتاح شد.

بیشتر بخوانید

نقش خط لوله گوره- جاسک در تقویت امنیت انرژی ایران

«مزرعه زیستی خاک‌ پالایی نفت» در گوره دیلم افتتاح شد

استفاده از ظرفیت خط لوله گوره - جاسک برای تأمین خوراک پالایشگاه‌ها

وی افزود: ارزش این مخازن متشکل از ۲ مخزن یک میلیون بشکه‌ای و چهار مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای ، ۷۵ میلیون دلار برآورد شده است.

«ابوذر شریفی» با اشاره به توقف این طرح در دهه ۹۰ گفت: عملیات اجرایی این طرح ابتدای دهه ۸۰ آغاز شد که در اواسط دهه ۹۰ ، متوقف گردید.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم این طرح با تاکید رئیس جمهور شهید مبنی بر اتمام طرح های نیمه تمام، مجدد فعال و در یک فعالیت فشرده امروز این وارد مدار بهره برداری شد.

وی ضمن بیان ثمرات این مخازن استراتژیک عنوان کرد: این مخازن استراتژیک چهار میلیون بشکه‌ای ثمرات زیادی برای کشور در پی خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت یادآور شد: با تحریم‌های ظالمانه و به دلیل تکمیل‌نشدن این طرح در دولت گذشته، سالانه بیش از ۳۰ میلیون دلار عدم نفع به کشور تحمیل می‌شد اما امروز با اقدام بجای دولت سیزدهم از این ضرر بزرگ جلوگیری به عمل آمد.

نظر شما