شناسهٔ خبر: 67350490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

استاندار بوشهر:

با اقدام دولت سیزدهم در منطقه گوره استان بوشهر از هدر رفت سالانه بیش از ۳۰ میلیون دلار جلوگیری شد

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: با اقدام دولت سیزدهم در منطقه گوره از هدر رفت سالانه بیش از ۳۰ میلیون دلار جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه با اشاره به فعال شدن مجدد پروژه مخازن استراتژیک منطقه گوره در شمال استان بوشهر اظهار داشت: این مهم با تلاش و پیگیری دولت سیزدهم اجرایی و عملیاتی شده و از هدر رفت سالانه بیش از ۳۰ میلیون دلار جلوگیری شده است.

وی اضافه کرد: آیین افتتاح و بهره‌برداری از مخازن استراتژیک ذخیره سازی نفت خام گوره همزمان با ۱۶ پروژه نفت، پالایش و پتروشیمی به ارزش ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از طریق ویدئو کنفرانس با دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری و وزیر نفت برگزار شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید، در راستای فعال سازی این پروژه ها، اهتمام جدی و ویژه داشتند و بحمدالله به ثمر رسید.

ابوذر شریفی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز اظهار داشت: مخازن ذخیره سازی استراتژیک نفت خام منطقه گوره با ظرفیت ۴ میلیون بشکه نفت خام امروز افتتاح شد.

وی افزود: ارزش این مخازن که متشکل از ۲ مخزن یک میلیون بشکه‌ای و ۴ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای می‌باشد ۷۵ میلیون دلار است.

ابوذر شریفی با اشاره به توقف این پروژه در دهه ۹۰ گفت: این پروژه ابتدای دهه ۸۰ آغاز شد که متاسفانه در اواسط دهه ۹۰ روند اجرای آن متوقف شد.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم این پروژه با تاکید رئیس جمهور شهید مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، مجددا فعال شد و در یک کار فشرده امروز این طرح وارد مدار بهره برداری شد.

وی ضمن بیان ثمرات این مخازن استراتژیک خاطرنشان کرد: این مخازن استراتژیک ۴ میلیون بشکه‌ای ثمرات زیادی برای کشور در پی خواهد داشت چرا که با تحریم‌های ظالمانه و به دلیل عدم تکمیل این پروژه در دولت گذشته، سالانه بیش از ۳۰ میلیون دلار عدم نفع به کشور تحمیل می‌شد.

نظر شما