شناسهٔ خبر: 67350002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با ظرفیت ۴ میلیون بشکه نفت خام؛

مخازن استراتژیک ذخیره سازی نفت خام «گوره» افتتاح شد

گناوه- آئین افتتاح و بهره‌برداری از مخازن استراتژیک ذخیره سازی نفت خام گوره با ظرفیت چهار میلیون بشکه نفت خام با حضور مسئولان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابوذر شریفی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز مخازن ذخیره سازی استراتژیک بتونی نفت خام منطقه گوره با ظرفیت ۴ میلیون بشکه نفت خام متشکل از ۲ مخزن یک میلیون بشکه‌ای و ۴ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود: این پروژه از پروژه‌های سنواتی بود که در ابتدای دهه ۸۰ عملیات اجرایی آغاز شد ولی در اواسط دهه ۹۰ روند اجرای آن متوقف شد.

وی گفت:: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با تاکید رئیس جمهور شهید مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، این پروژه از دی ماه ۱۴۰۱ مجدداً فعال شد.

وی ادامه داد: این پروژه در یک کار فشرده یک سال تا یک سال و نیم به سرانجام رسید و امروز نیز شاهد افتتاح طرح هستیم.

شریفی بیان کرد: این طرح با ظرفیت ۴ میلیون بشکه‌ای ثمرات بسیاری برای کشور خواهد داشت و به ویژه با تحریم‌های ظالمانه که قبل از دولت آیت الله رئیسی با عدم فروش نفت و ناتمام ماندن پروژه سالانه بالای ۳۰ میلیون دلار عدم نفع به کشور متحمل شده بود، با این اقدام بزرگ دولت سیزدهم از آن جلوگیری شد.

وی ادامه داد: این پروژه حدود ۷۵ میلیون دلار ارزش دارد که طی سال‌ها تا زمان تکمیل برای آن هزینه شده است.

آئین افتتاح و بهره‌برداری از مخازن استراتژیک ذخیره سازی نفت خام گوره همزمان با ۱۶ پروژه نفت، پالایش و پتروشیمی با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، فرمانداران شهرستان‌های گناوه و دیلم از طریق ویدئو کنفرانس با سرپرست ریاست جمهوری و وزیر نفت برگزار شد.

نظر شما