شناسهٔ خبر: 66960750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

در یکصد بیست و چهارمین پویش امید و افتخار انجام شد؛

اجرای فاز دوم عملیات بهسازی و ساماندهی خیابان خلازیر

بهره‌برداری از احداث جاده روستای دانگه و امامزاده سه برادران، لوله‌گذاری و جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان‌های پوریای ولی و سهیل مرکزی، مسقف‌سازی پایانه اتوبوسرانی بهشت و اصلاح هندسی، بازگشایی و اتصال خیابان خلازیر جنوبی به کندرو بزرگراه آزادگان و احداث میدان در یکصد بیست و چهارمین پویش امید و افتخار انجام شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار شهر، آئین افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری منطقه ۱۹ شامل پروژه هایی از قبیل "احداث جاده روستای دانگه و امامزاده سه برادران"، "لوله گذاری و جمع آوری آب‌های سطحی خیابان‌های پوریای ولی و سهیل مرکزی"، "مسقف سازی پایانه اتوبوسرانی بهشت" و "اصلاح هندسی، بازگشایی و اتصال خیابان خلازیر جنوبی به کندرو بزرگراه آزادگان و احداث میدان" صبح امروز - شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳- در یکصد بیست و چهارمین پویش امید و افتخار برگزار شد.

حسین اخگرپور، سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ در این مراسم اظهار کرد: لوله گذاری شبکه آب‌های سطحی خیابان‌ پوریای ولی از جمله پروژه هایی است که امروز مورد بهره برداری قرار می گیرد؛ خیابانی که آبگرفتگی آن بیش از ۱۰ سال دغدغه‌ مردم این محله بود و امسال این پروژه به سرانجام رسید. همچنین عملیات احداث جاده امامزاده سه برادران که پیش از این جاده خاکی بود با انجام زیرسازی و آسفالت به طول یک کیلومتر صورت گرفت و جاده روستای دانگه نیز به طول ۳۰۰ متر با ۶۰۰ تن آسفالت احداث شد که در راستای خدمت به زوار این امامزاده و گردشگری در حومه شهر تهران این پروژه ها را به سرانجام رساندیم.

وی افزود: عملیات بهسازی و ساماندهی خیابان خلازیر در فاز دوم و بهسازی خیابان سهیل را در این محدوده انجام دادیم. ضایعاتی های این محدوده مشکلات زیست محیطی و آسیب های اجتماعی ایجاد کرده بودند که بازگشایی این خیابان و تامین نور در آن، عمده معضلات زیست محیطی و اجتماعی آن را رفع کرده است. همچنین خیابان سهیل مرکزی در سنوات گذشته به دلیل عدم وجود شبکه فاضلاب و اتصال آن به الگوی شهری و روان بودن فاضلاب در انهار باعث مشکلات زیست محیطی و نارضایتی های مردمی شده بود و به رغم اینکه لوله گذاری فاضلاب وظیفه شهرداری نبود، یک کیلومتر لوله گذاری فاضلاب این خیابان را انجام دادیم. امیدواریم ادامه لوله گذاری و اتصال فاضلاب های ناحیه ۳ منطقه به تصفیه خانه خلیج فارس را در فاز دوم در هفته های آینده به سرانجام برسانیم.

اخگرپور ادامه داد: بهسازی و مسقف سازی و مرمت پایانه بهشت از دیگر پروژه هایی است که امروز به افتتاح می رسد و امیدواریم با توجه به برنامه های مدیریت شهری در بحث برقی سازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی بتوانیم خدمات ویژه ای از طریق این پایانه به شهروندان ارائه کنیم.
در ادامه این مراسم مجتبی شاکری، مشاور شهردار تهران نیز بیان کرد: خدا را شاکریم که انقلاب اسلامی توسط امام(ره) به پیروزی رسید و امروز ثمرات آن را در داخل کشور و در منطقه ملاحظه می کنیم. امروز شعار ما و مقام معظم رهبری در همه جای منطقه به گوش می رسد و همه آن را تکرار می کنند.

وی افزود: تشکر می کنم از شهرداری منطقه که با هزینه ای در حدود ۱۵۵ میلیارد تومان ۶ پروژه را امروز به افتتاح رسانده است.

شاکری ادامه داد: برای همه ما یک فرصتی برای خدمت ایجاد شده است و جا دارد که از این نعمتی که انقلاب، اسلام و قرآن در اختیار ما قرار داده، استفاده کنیم ، مسیری که خانواده های شهدا خط مقدم آن هستند. در ایام سوگواری شهادت شهدای خدمت و سالگرد ارتحال امام (ره) هستیم و این ها تابلوهای پیش روی ما هستند تا خودمان را بیابیم و قله های بلند پیش روی خود را فتح کنیم.

وی در جمع خبرنگاران نیز گفت: ما دعوت کردیم که آقای زاکانی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری بیایند و ان شالله خواهند آمد.
به گزارش شهر در بخشی از این مراسم از مادر شهید محسن علیرضا تجلیل و قدردانی شد.
فرصت چندماهه به پاساژ کوه نور برای ایمن سازی

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی دو مرحله کار انجام شد. در اولین مرحله هم جمع آوری و هم ساماندهی ۸۳ نفر از کودکان و در مرحله دوم ساماندهی ۲۰ نفر با همکاری سازمان بهزیستی انجام شد.

وی افزود: قانون منع به کارگری کودکان برای کار توسط برخی افراد زیرپا گذاشته می شد که با توجه به پیگیری ها و همکاری شهرداری و بهزیستی توجه به این موضوع مدنظر قرار گرفت.
سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ تاکید کرد: سعی می کنیم با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل گل‌فروشی ها هم نظم داده و ساماندهی اساسی صورت دهیم که در این قسمت نیز شاهد آسیب نباشیم.

اخگرپور درباره جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ نیز توضیح داد: ساخت و ساز غیرمجاز جدیدی در سطح منطقه ۱۹ و ناحیه ۳ نداریم و در مورد تخلفاتی که به صورت مختصر و جزیی وجود دارد، با فوریت اقدام کرده و با متخلفین برخورد های لازم را صورت خواهد گرفت.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ در پایان درباره آخرین وضعیت پاساژ کوه نور نیز گفت: پاساژ کوه نور ناایمن است و اخطارهای آتش نشانی را دریافت کرده و مقام قضایی چند ماه فرصت داد که آنها برای اخذ ضوابط ایمنی و ایمن سازی اقدام کنند که اگر تا آن زمان این کار انجام نشود برخوردهای قانونی را انجام خواهیم داد.
انتهای پیام/

نظر شما