شناسهٔ خبر: 66967881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بهره برداری از پروژه های منطقه 19 در قالب رویداد امید و افتخار | بهسازی خیابان خلازیر در فاز دوم

شهردار منطقه ۱۹ در آیین رویداد امید و افتخار از آغاز فاز دوم طرح بهسازی خیابان خلازیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، صد و بیست و چهارمین رویداد امید و افتخار در منطقه ۱۹ رقم خورد و برخی از پروژه های عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری در قالب این رویداد افتتاح و بهره برداری شدند. حسن اخگر پور شهردار منطقه ۱۹ در این مراسم با بیان این که پروژه‌هایی که بهره برداری می شوند طی سال های گذشته دغدغه و مطالبه مردم بودند، به تشریح برخی از پروژه ها پرداخت و گفت: «در پروژه‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد لوله‌گذاری شبکه آب‌های سطحی خیابان پوریای ولی پس از ۱۰ سال است. به دلیل اختلاف سطح مغازه‌ها و خیابان همواره شاهد آبگرفتگی در این محور بودیم که با لوله گذاری انجام شده این مشکل حل می شود.»

توجه به جاده روستایی

عملیات احداث جاده امامزاده سه برادران که پیشتر خاکی بود با همکاری معاونت عمران و پس از انجام زیرسازی به طول یک کیلومتر با استفاده از ۲۵۰۰ تُن آسفالت صورت گرفت. شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به این موضوع عنوان کرد: « امامزاده سه برادران در منطقه به عنوان محلی برای ایجاد جاذبه گردشگری فرصت خوبی را فراهم می‌کند و احداث این جاده علاوه بر خدمت به زوار، موجب ایجاد گردشگری در حومه شهر تهران با نگاه گردشگری طبیعی و زیارتی خواهد شد. همچنین جاده روستای دانگه به طول ۳۰۰ متر و عرض ۱۱ متر با استفاده از ۶۰۰ تن آسفالت اجرایی شده است.»

کاهش آسیب در خلازیر

بهسازی خیابان خلازیر در فاز دوم هم پروژه ای است که اخگرپور به آن اشاره و عنوان کرد: «این عملیات سبب اتصال خیابان سهیل به کندرو آزادگان می شود. در سنوات گذشته با وجود ضایعاتی‌ها معضلاتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در این محدوده شکل گرفته بود که با پیگیری های صورت گرفته این معضل حل و خیابان خلازیر بازگشایی و بخش زیادی از معضلات زیست محیطی و اجتماعی آن حل شد.»

انشعاب شبکه فاضلاب

انشعاب شبکه فاضلاب خیابان سهیل مطالبه شهروندان بود. شهردار منطقه ۱۹ با بیان این مطلب تاکید کرد: «خیابان سهیل مرکزی شبکه فاضلاب خانگی نداشت و فاضلاب‌ها در جوی‌ها روان بود. معضلات زیست محیطی در این محور سبب نارضایتی شهروندان شده بود که با لوله گذاری به طول یک کیلومتر این مشکل حل شد و امیدواریم ادامه لوله‌گذاری ناحیه ۳ هم انجام و اتصال آن به تصفیه‌خانه خلیج فارس انجام شود.»

مسقف سازی پایانه بهشت

بهسازی و مسقف‌سازی پایانه بهشت هم پروژه دیگری بود که بهره برداری شد. شهردار منطقه ۱۹ در توضیحات خود گفت: «این پایانه ۲۵۰۰ متر مساحت دارد که جایگاه مسافران به مساحت ۶۰۰ متر مسقف شد. مردم محلات مختلف منطقه شامل خانی‌آباد جنوبی از این پایانه استفاده می‌کنند که قطعا با نوسازی و برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خدمات ویژه‌تر و شایسته‌تری را می‌توانیم به شهروندان ارائه کنیم.»

نظر شما