شناسهٔ خبر: 67276108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تراکتور در فصل ۰۳-۱۴۰۲/ حسرت فتح لیگ‌برتر تمدید شد

امیررضا گچچی

آمار تراکتور در لیگ بیست‌وسوم نشان می‌دهد این تیم از نظر کسب امتیاز نسبت به فصول قبل پیشرفت کرده اما با این حال در کسب جام ناکام بود.

صاحب‌خبر -

لیگ بیست‌وسوم در حالی برای تراکتوری‌ها به پایان رسید که آن‌ها بازهم در مسیر رویای بزرگ خود که فتح لیگ‌برتر بود، ناموفق بودند و بازهم جذب ستاره‌های پرشمار، راه رسیدن قرمزپوشان به قهرمانی را تسهیل نکرد. با این وجود، روند نتیجه‌گیری در لیگ بیست‌وسوم باعث شد تا آن‌ها فصل را با ۵۴ امتیاز در رتبه چهارم به پایان ببرند.

مقایسه آماری عملکرد تراکتور با فصول قبل

تی‌تی‌ها طی ۳۰ هفته درحالی موفق به کسب ۵۴ امتیاز شدند، که در دوران خصوصی خود هیچ گاه امتیازات‌شان در پایان فصل از ۵۲ تجاوز نکرده بود.

آن‌ها هم‌چنین با ثبت ۱۶ برد در فصل جاری بیش‌ترین نرخ کسب پیروزی در دوران خصوصی‌شان را هم به ثبت رساندند.

البته هیچ کدام این‌ها باعث ارتقا رتبه تراکتور در جدول نشد و جایگاه آن‌ها با فصل گذشته که چهارم شده بودند تفاوتی نکرد.

مقایسه ارزش تراکتور نسبت به لیگ بیست و دوم

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام سایت ترانسفرمارکت، ارزش تیم فوتبال تراکتور در فصل گذشته ۱۲ میلیون و ۱۸ هزار یورو برآورده شده که از این نظر تراکتور با افزایش ارزشی مختصر مواجه شده چرا که ارزش قرمزپوشان در لیگ بیست‌ودوم ۱۱ میلیون و ۳۵ هزار یورو برآورد شده است.

بر اساس اعلام همین سایت، ریکاردو آلوز با یک میلیون و ۸۰ هزار یورو گران‌ترین بازیکن تراکتور در فصل گذشته بوده است.

ترین‌های فردی تراکتور در لیگ بیست‌وسوم

رحمان جعفری امسال با ۱۱ گل زده،ریکاردو آلوز با ۱۰ پاس گل و حسین پورحمیدی هم با ثبت ۱۳ کلین‌شیت بهترین‌های تراکتور در فصل ۰۳-۱۴۰۲ بودند.

خشن‌ترین بازیکن تراکتور در لیگ بیست‌وسوم شجاع خلیل‌زاده با دریافت ۱۰ کارت زرد بود او با وجود دریافت کارت های زرد پرتعداد تنها یک بار کارت قرمز دریافت کرد.

اگر بخواهیم بازیکن جوانی را در تراکتور به عنوان پدیده معرفی کنیم، شاید امیر ابراهیم‌زاده و سعید کریم آذر تنها گزینه‌ها باشند که نوید روز های خوب بومی‌ها در آینده نزدیک تراکتور شدند.

مهم‌ترین حواشی تراکتور در لیگ بیست‌وسوم

بی‌تردید تراکتور فصل آرامی را پشت سر نگذاشت؛ از نتایج سینوسی در ابتدای فصل تا جدایی خمس در میان راه و مسائل مالکیتی در اواخر فصل که مهم‌ترین حاشیه تراکتور در این فصل بود.

ماجرایی که پس از شکست مقابل مس رفسنجان و کنار رفتن از گردونه رقابت‌های جام حذفی آغاز شد.

در پایان این بازی هواداران علیه مالک، مدیریت، کادرفنی و بازیکنان شدیداً شعار دادند و از نتیجه عصبانی بودند. پرشورها که خشمگین بودند، با تجمع در اطراف ورزشگاه، دوباره شعار هایشان را تکرار کردند و در نهایت با مساعدت یگان ویژه بعد از ۲ ساعت غائله ختم به خیر شد.

بلافاصله بعد از این اتفاق خبری مبنی بر واگذاری مالکیت تراکتور در رسانه‌ها پیچید؛ خبری که ۲ سال قبل هم در روزهایی که شرایط تراکتور به مراتب بحرانی‌تر از امروز بود مطرح شد و در نهایت سرانجامی نداشت.

یک روز بعد مجمع سهامداران باشگاه تراکتور برگزار شد و رسانه رسمی این باشگاه اعلام کرد، تصمیم گرفته شده سهام باشگاه براساس قیمت کارشناسی شده واگذار شود.

اما با توجه به سنوات قبل عده‌ کثیری از هواداران، باز هم بر این باور بودند که تراکتور واگذار نخواهد شد. در همان مقطع بود که باشگاه اعلام کرد قصد واگذاری مالکیت توسط زنوزی جدی است. حتی هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور در بخشی از اظهارات مربوط به واگذاری تراکتور اعلام کرد «زنوزی قصد دارد در شهر مشهد تیمداری را ادامه دهد». اظهار نظری که بوی تهدید می‌داد و به سوژه طنز رسانه‌های هواداران تبدیل شد و پرشورها در فضای مجازی حسابی از خجالت سران باشگاه تراکتور در آمدند.

همه اینها قبل از سانحه بالگرد رییس جمهور و همراهانش به وقوع پیوست. صبح روز حادثه (یکشنبه)، مالک رحمتی، استاندار فقید آذربایجان‌شرقی اعلام کرد که مسائل مربوط به تیم فوتبال تراکتور و موضوع واگذاری آن در جلسه آخر هفته در استانداری بررسی می‌شود؛ جلسه‌ای که با شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی هیچ‌گاه برگزار نشد تا بلاتکلیفی بر سر تراکتور سایه افکند.

البته در هفته های اخیر جلسات متعددی بین مالک تراکتور و مسئولان استانی آذربایجان‌شرقی برگزار شده که نتایج آن تا این لحظه به طور رسمی رسانه‌ای نشده‌اند. ولو اینکه ادامه مالکیت زنوزی در تراکتور اتفاقی قریب الوقوع است، اما همه منتظر تصمیم‌گیری نهایی و رسمی درباره وضعیت مالکیتی این تیم هستند.

عملکرد سرمربیان تراکتور در لیگ بیست و سوم

پاکو خمس در ۱۵ دیداری که در لیگ پشت فرمان تراکتور حضور داشته، به ۸ برد، ۴ مساوی و ۳ باخت دست یافته و حمید مطهری هم ۴ برد و ۲ مساوی را در مجموع ۶ بازی لیگ‌برتری با تراکتور ثبت کرد.

انتهای پیام

نظر شما