شناسهٔ خبر: 67873160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اقتصادی استاندار:

مطالبات گندم‌کاران‌ همدانی در اولویت پرداخت قرار دارد

همدان-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: مطالبات گندم‌کاران‌ همدانی تاکنون به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده و با پیگیری از سازمان برنامه و بودجه در اولویت پرداخت قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

سید مجتبی حسینی روز یکشنبه در حاشیه بازدید میدانی از مراکز خرید گندم در شهرستان‌های کبودرآهنگ و رزن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه مطالبات کشاورزان به صورت ملی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار می‌شود اظهار کرد: برداشت گندم در استان‌های گرمسیر زودتر انجام شده و بالطبع پرداخت مطالبات آنها نیز زودتر انجام می‌شود و هم اکنون پیگیر هستیم که در روزهای آینده مطالبات کشاورزان همدانی پرداخت شود.

مطالبات گندم‌کاران‌ همدانی در اولویت پرداخت قرار دارد

خرید تضمینی گندم از مرز ۴۹۰ هزار تُن گذشت

وی ادامه داد: تاکنون ۴۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و پیش بینی می شود با توجه به بارش های مناسب سال‌جاری برداشت گندم در همدان به ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار تن برسد.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان یادآور شد: ۵۵ مرکز خرید تضمینی گندم شامل کارخانجات آرد، عوامل بخش خصوصی و دولتی و مباشرین تعاون روستایی با ظرفیت بیش از ۸۰۰ هزار تن گندم، مسوولیت خرید گندم از کشاورزان استان همدان را برعهده دارند.

حسینی افزود: میزان خرید تضمینی گندم سال گذشته ۴۱۰ هزار تُن بوده است و تا امروز ۸۰ هزار تُن از سال گذشته بیشتر خریداری شده است و علاوه بر تامین نیاز داخلی، ذخایر این محصول راهبُردی تکمیل می شود.

وی ادامه داد: عملیات برداشت گندم در استان همدان در حال انجام است که تا پایان شهریور ماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

مطالبات گندم‌کاران‌ همدانی در اولویت پرداخت قرار دارد

سیدمجتبی حسینی به منظور بررسی مشکلات و پیگیری موضوعات مرتبط با خرید، حمل و ذخیره گندم‌های کشت شده در استان از مراکز خرید گندم در شهرستان‌های کبودرآهنگ و رزن بازدید کرد.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری، رییس سازمان جهادکشاورزی، مدیرکل غله و رئیس اتحادیه تعاونی روستایی استان نیز دکتر حسینی را در این بازدید همراهی کردند.

نظر شما