شناسهٔ خبر: 67874005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس حفاظت اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور:

وقوع جرم از سوی نیروهای مسلح، اعتماد مردم را از بین می برد

خرم آباد- ایرنا- رئیس حفاظت اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای قضایی پناه مردم هستند و وقوع جرم توسط حتی یک نفر از آنها موجب از بین رفتن اعتماد شهروندان می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا "مسلم محمدیاران" روز یکشنبه در اولین جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم در لرستان افزود: با تعامل بین سازمان قضایی و نیروهای مسلح وجود کمیسیون های تخصصی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح تشکیل شده است.

وی با اشاره به محوریت جلسه با موضوع پیشگیری از آسیب های فضای مجازی اظهار کرد: از سال گذشته موضوع آسیب های فضای مجازی بین کارکنان نیروهای مسلح و خانواده آنها در دستور کار قرار گرفت و راهکارهای بسیار خوبی در سراسر کشور اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه جلسات خوبی در حوزه آگاهی بخشی و اقدامات صیانتی بین نیروهای مسلح برای پیشگیری از آسیب های فضای مجازی برگزار شده است گفت: علاوه بر آن، مهارت افزایی کارکنان نسبت به فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت چراکه برخی از آسیب ها به علت عدم مهارت افراد در استفاده از این فضا است و احساس گمنامی حوزه فضای مجازی باعث آسیب برخی افراد می شود.

محمدیاران تصریح کرد: امسال یکی از جرایمی که در دستور کار قرار گرفت بحث سوء استفاده از موقعیت شغلی است و خداوند را شاکریم باوجود نیروهای ولایی، مردمی و پای کار نظام بسیاری از جرایم و آسیب ها در سطح جامعه در نیروهای مسلح وجود ندارد اما اگر حتی یک جرم هم توسط نیروهای مسلح اتفاق بیفتد اعتماد مردم نسبت به نظام را از بین می برد.

وی ادامه داد: مردم در پناه نیروهای مسلح باید احساس امنیت کنند و برای ما اهمیت دارد که این امر به معنای واقعی اتفاق بیفتد.

رئیس حفاظت اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح وظایف گسترده‌ ای دارند و امکانات و تجهیزات، نیروی انسانی جوان و کارآمد بسیار زیادی در راستای امنیت مردم در اختیار این نیروها قرار دارد و مهم است که از آنها صیانت و از وقوع بسیاری جرایم پیشگیری شود.

محمدیاران اظهار کرد: این مهم نیز در دستور کار قرار گرفته است که با اقدامات صیانتی، شاهد تعرض به حقوق مردم و جامعه حتی توسط یک نیروی نظامی نباشیم.

نظر شما