شناسهٔ خبر: 67873953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان صمت استان زنجان:

۹۷ درصد سرمایه گذاری‌های زنجان توسط بخش خصوصی است

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: استان زنجان تنها استان در کشور است که بیش از ۹۷ درصد سرمایه گذاری صورت گرفته در آن توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

مجید گلشنی منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سهم استان زنجان به لحاظ جمعیت و مساحت ۱.۳ درصد کشوری است در حالی که در بخش سرمایه گذاری ۳.۱ درصد از سرمایه گذاری در سطح کشور متعلق به استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس بیش از ۲.۵ برابر سهم مساحتی و جمعیتی استان، سرمایه گذاری صورت می‌گیرد، افزود: میزان صدور پروانه‌های بهره‌برداری شده در استان ۲.۷ درصد از کل سهمیه کشوری است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان تنها استان در کشور است که بیش از ۹۷ درصد سرمایه گذاری صورت گرفته در آن توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد، افزود: در راستای تقویت این موضوع باید تلاش بیشتری شود.

گلشنی منفرد با اشاره به سرمایه گذاری صنعتی صورت گرفته در استان طی سال جاری گفت: در سه ماهه نخست امسال؛ یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در راستای راه‌اندازی واحدهای صنعتی در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۱ واحد صنعتی در سطح استان راه‌اندازی شده و آغاز به‌کار کرده است، اضافه کرد: این واحدها در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره و ایجرود راه‌اندازی شده است.

گلشنی منفرد گفت: هم اکنون در سطح استان ۱۳۰۸ واحد صنعتی در حال فعالیت هستند که ۵۱ هزار و ۷۹ نفر در آن مشغول به‌کار هستند.

نظر شما