شناسهٔ خبر: 67276113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشکیل تمدن نوین اسلامی با مشارکت اندیشمندان شیعه و سنی

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: باید اندیشمندان شیعه و سنی در کنار یکدیگر قرار گیرند و با نگاه اسلامی مشکلات جامعه اسلامی را برطرف کرده تا به تمدن نوین اسلامی برسند

صاحب‌خبر -

تشکیل تمدن نوین اسلامی با مشارکت اندیشمندان شیعه و سنی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدسعید آزادموسوی در نشستی با اصحاب رسانه و روحانیان فعال در حوزه فضای مجازی  اظهار داشت: تمامی انسان‌ها در مواجهه با حوادث و رویدادها می‌توانند به دو صورت منفعلانه و اثرپذیر و همچنین فعالانه و اثرگذار عمل کنند.



وی تصریح کرد: بر این اساس، عقل ایجاب می‌کند که هر فردی به جای موضع ضعف، در مواجهه با رویدادها به شکل اثرگذار رفتار کرده و در این راستا نیز باید هدف واضحی برای حرکت فعالانه داشته باشد چون بی‌هدفی سبب حرکت منفعلانه می‌شود بنابراین باید هدف داشته و تمامی حرکات را براساس آن تنظیم کرد.

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بی‌تردید هدف داشتن یک شرط است و اگر کسی هدف نداشته باشد نمی‌تواند از سطح رفتار منفعلانه به فعالانه منتقل شود و همچنین فرد اثرگذار باید در کنار هدف، برنامه‌ریزی مستمر و رصد داشته باشد.



وی با اشاره به اینکه باید هدف زندگی اجتماعی و سیاسی خود را مشخص کرد افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، هدف جامعه اسلامی را رسیدن به تمدن نوین اسلامی بیان فرموده‌اند و در این رابطه امام خامنه‌ای این هدف‌گذاری را منطبق بر اهداف دین قرار داده‌اند اما متأسفانه نخبگان جامعه در این مسئله توجیه نشده و نتوانستند دیگران را نیز توجیه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آزادموسوی اظهار داشت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید در وهله نخست به موضوع احاطه و اطلاع داشته تا سپس مطالبه‌گری و در نهایت گفتمان‌سازی در جامعه صورت گیرد.



وی با اشاره به لزوم احیاء و تئوری‌سازی نقش روحانیت در تمدن نوین اسلامی خاطرنشان کرد: بی‌تردید کسی که ادعا می کند «ما می‌توانیم» اما کارنامه لازم را ندارد و یا دروغ می‌گوید نمی تواند جامعه را در این زمینه به نقطه مطلوب برساند.

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: باید اندیشمندان شیعه و سنی در کنار یکدیگر قرار گیرند و با نگاه اسلامی مشکلات جامعه اسلامی را برطرف کرده تا به تمدن نوین اسلامی برسند.




نظر شما