شناسهٔ خبر: 65922935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دانش‌آموزان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی تاثیرگذارند

مشاور فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: بسیج دانش آموزی باید خلاهایی که برای رسیدن به تمدن نوین را داریم پوشش دهد .

صاحب‌خبر -

دانش‌آموزان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی تاثیرگذارند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، آقایی، مشاور فرمانده سپاه شهدا استان آذربایجان غربی در امور بسیج در این جلسه گفت: مجامع علوی و فاطمی بهترین ظرفیت و بستر برای شناخت آسیب‌های حوزه دانش آموزان بصورت تخصصی است و کارگروه های ۵ گانه محلی برای ارائه پیشنهادات و راهکارها علمی و عملی برای از مقابله با این آسیبها و یا کاستن آنها است.

وی افزود: در گذشته از سیستم های غربی برای تمدن سازی استفاده می کردند و اگر واقعا وارد سیستم حوزه شویم باید حتما قالب داشته باشیم و این قالب ها را در ۳ مورد تصویر سازی، تعریف و تصمیم گیری باید کنار هم قرار دهیم تا بتوانیم تبیین درستی از مسائل جامعه داشته باشیم.

آقایی ادامه داد: هر نوع مسئله ای که در جامعه وجود دارد باید به راه حل های تمدن آن نگاه کنیم برای این در حوزه دانش آموزان باید آموزش و پرورش را بررسی کرد که آیا آموزش و پرورش براساس تمدن اسلامی است و آیا منجر به تمدن نوین اسلامی می شود؟

مشاور فرمانده سپاه شهدا استان آذربایجان غربی افزود: بیشترین بحث که در آموزش و پرورش مورد بحث بوده موضوع آموزش حفظ محوری به تفکر محوری غلبه شده است که باید مسئولین آموزش به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: مسئله بعدی کتاب های درسی است که باید بررسی شود که کتب های آموزشی براساس نظم نوین اسلامی پایه ریزی شده است؟موضوع جامعه سازی و جامعه پردازی مهم است که آیا به این موضوعات در کتاب ها پرداخته شه است؟و کتاب هایی که امروزه داریم نیازهای اسلامی را رفع می کنند؟ و برای این موضوع یا باید کتب جدید اضافه شده یا اینکه در کنار آموزش کارگاه هایی نیز در مدارس برگزار شود.

آقایی بیان کرد: بسیج دانش آموزی باید خلاهایی که برای رسیدن به تمدن نوین را داریم پوشش دهد و دانش آموزان در شرایطی می‌توانند آینده سازان جامعه اسلامی و زمینه سازی ظهور و تمدن ساز باشند که بصیرت، روحیه بسیجی و علم و دانش خود را تقویت کرده و افزایش دهند.

جهانگیر اسلام پرست، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: این دو هیئت از بین واحدهای بسیج انتخاب می شوند و به مجامع کشوری معرفی و در حوزه های مختلف نقش آفرینی می کنند.

وی افزود: دانش آموزان انقلابی در کنار تحصیل و فراگیری علم، باید مطالبه گر نیز باشند و مطالبه گری باید به این دانش آموزان آموزش دهند.

اسلام پرست ادامه داد: تقویت روحیه مطالبه گری، جنبشی شدن تشکل دانش آموزی، تربیت نیروی تراز انقلاب، ساخت مدرسه تمدن ساز و ایجاد جنبش دانش آموزی از ماموریت‌های مهم و پرافتخار بسیج دانش آموزی است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی افزود: برای شناخت جهان نسبت به مسائل مختلف راه های مختلفی را مورد بحث قرار داده و نمایندگان بسیج دانش آموزی در مدرسه باید یک قدم جلوتر از بقیه هم‌سن‌سالان خود باشند.

وی با بیان اینکه اصول مطالبه گری و جریان سازی باید به دانش آموزان آموزش داده شود، گفت: طرح یاوران ولایت یک هفته در مرکز استان در راستای توانمدسازی اجرا شده و مقرر شده دانش آموزان نیز به مدت ۲۰ برنامه در تلویزیون برای تبیین مسائل خود حضور داشته باشند.

نظر شما