شناسهٔ خبر: 65442122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روحيه بسيجی و معرفت بسيجی بايد فراگير شود

۷۰۰ هزار دانش آموز آذربایجان غربی باید با نحوه شکل گیری جمهوری اسلامی و پاسداری از آن آشنا شوند.

صاحب‌خبر -

روحيه بسيجی و معرفت بسيجی بايد فراگير شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، در مراسم تکریم و معارفه مسئولین بسیج دانش آموزی و فرهنگیان  گفت: روحيه بسيجی و معرفت بسيجی بايد فراگير شود تا اين كشور بتواند بار سنگينی را كه بر دوش دارد و همان بار هدايت الهی و سعادت انسان‌ها است، به سرمنزل مقصود برساند، لذا بسيج تمام شدنی نيست.

علی مطهری افزود: رهبر معظم انقلاب  آینده کشور را در دستان آموزش و پرورش دانستند، این امر مستلزم تربیت نیروی انسانی از بُعد تعداد و کیفیت است، یکی از نهادهایی که می‌تواند در این امر تاثیرگذار باشد قطعا بسیج فرهنگیان است.

وی افزود: آنچه در قانون تشکیل بسیج دانش آموزی به عنوان اصل مسلم در نظر گرفته شده، نیازمند همکاری و همدلی دستگاه‌های مربوطه می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: محور حرکت و موفقیت در تمام تمام راهبردهای کلان، وزارت آموزش و پرورش است  بسیج فرهنگیان باید بتواند شور، نشاط و انرژی جوانان را در راستای اهداف و ارزشهای انقلاب فعال کنند.

علی مطهری افزود: هدف آموزش و پرورش از تعریف ساحت‌های شش گانه در سند تحول بنیادین، حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی درادامه گفت: ۷۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان داریم، امروز دانش آموزان باید تبیین شوند تا بدانند جمهوری اسلامی چگونه شکل گرفته و چگونه باید از آن پاسداری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان درادامه گفت: هم‌افزایی و همکاری‌های بیش از پیش با استفاده از ظرفیت‌های بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان باعث پیشرفت در عرصه آگاهی و علم و دانش خواهد شد.

مطهری در ادامه گفت: بسیج فرهنگیان باید کار تخصصی انجام دهد، بنابراین باید محتوایی بسازیم که خودسازی معلم به دست معلم انجام شود.

نظر شما