شناسهٔ خبر: 23159325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ساداتی‌نژاد:

۵۶۲ دوره دانش افزایی در دانشگاه‌ها برگزار شده است

رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان کشور گفت: در حوزه دانش افزایی ۵۶۲ دوره در دانشگاه‌ها برگزار شد که از جمله آن‌ها دوره‌های روشن فکری، سبک زندگی و غرب شناسی بود که این دوره‌ها متناسب با نیازهای دانشگاه اجرا شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حجت الاسلام ساداتی نژاد، رئیس مرکز هم اندیشی نهاد رهبری ظهر امروز در شانزدهمین همایش دبیران هم اندیشی استادان دانشگاه های کشور که در هتل خورشید مشهد برگزار شد گفت: این مرکز اکنون از نظر شکلی و تشکیلاتی زیر نظر معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری و شرح وظایف آن تغییر نکرده است.
وی در ادامه سخنان خود به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: علت این که برنامه مرکز هم اندیشی در آذر ماه برگزار شد به خاطر گرامی داشت وحدت حوزه و دانشگاه است.

رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان کشور بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه با هم اندیشیدن است و از راهبردی ترین مباحث اندیشیدن این دو نهاد به مسائلی چون مخاطرات پیش روی انقلاب و درک نسل چهارم، چگونگی مقابله با آسیب های اجتماعی و از دست رفتن سرمایه ها، چگونگی گذر از مرحله نظام اسلامی به دولت و جامعه اسلامی و طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است که جزو آرمان های انقلاب می باشد.

وی بیان کرد: کشورهای اسلامی و کشورهایی که به دنبال اسلام هستند منتظرند که الگوی مترقی از این انقلاب بیرون بیاید که متاسفانه هنوز در این خصوص خروجی نداریم.

ساداتی نژاد در ادامه گزارشی از عملکرد مرکز هم اندیشی های نهاد رهبری ارائه و خاطر نشان کرد: سال گذشته پنج راهبرد داشتیم که از جمله آن برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، فعال شدن در فضای مجازی و فعال نمودن تاسیس هیئت های مرکزی در دانشگاه ها بوده است.

رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان کشور تصریح کرد: سال گذشته بیش از هزار نشست در دانشگاه ها برگزار کردیم، 381 برنامه از سوی دبیران نیز اجرا شد، 100 کانال فضای مجازی ایجاد کردیم و 63 دانشگاه جزو مرکز هیئت هم اندیشی شدند.

وی متذکر شد: در حوزه دانش افزایی 562 دوره برگزار شد که از جمله آنها دوره های روشن فکری، سبک زندگی و غرب شناسی بود که این دوره ها متناسب با نیازهای دانشگاه اجرا شد.

ساداتی نژاد گفت: در نظر داریم متناسب با نیازهای دانشگاه دوره های جدیدی را نیز به سرفصل های خود اضافه کنیم.

رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان کشور با بیان اینکه شعار شانزدهمین همایش سراسری دبیران هم اندیشی استادان دانشگاه های کشور هم اندیشی، تخصص محوری و تاثیرگذاری است افزود: این شعار جهت دهی در سیاست های کلان مجموعه می باشد و پیشنهاداتی را در رابطه با این موضوعات ارایه شده که از جمله آنها برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه دبیران است.

وی تصریح کرد: امسال 80 دبیر جدید داریم که باید برای آنان کارگاه های آموزشی برگزار شود تا این دبیران با ساختارهای مجموعه آشنا شوند.

ساداتی نژاد بیان کرد: از دیگر برنامه های این مجموعه برگزاری کارگاه های مهارت های ارتباطی، جلسه هم اندیشی، جریان شناسی فضای فکری و کارگاه های نیازسنجی در دانشگاه ها است. هم چنین در نظر داریم که اتاق فکری در خصوص نشست های تخصصی ایجاد کنیم.



نظر شما