شناسهٔ خبر: 23157501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حجت الاسلام قریشی در مشهد:

برخی می‌گویند دنیای امروز دنیای مذاکره است نه موشک/ نباید کرکره بحث منافع و هویت ملی در دانشگاه‌ها پایین کشیده شود

معاون آموزش نهاد رهبری گفت: برخی بزرگان راه را اشتباه می‌روند و می‌گویند که دنیای امروز دنیای موشکی نیست دنیای مذاکره است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حجت الاسلام قریشی ظهر امروز در شانزدهمین همایش دبیران هم اندیشی استادان دانشگاه های کشور که در هتل تابان خورشید مشهد برگزار شد با اشاره به شهادت استاد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: چنانچه قلم شهید با قلم عالم عجین شود چنین برکاتی دارد.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص رحلت آیت الله حائری شیرازی و شخصیت این عالم بزرگوار افزود: ایشان جزو انسان های برجسته و ممتاز بودند، توصیه می کنم کتاب های این عالم بزرگ را در دانشگاه ها مطرح کنید چون برای دانشجویان و دانشگاه ها می تواند جذاب باشد.

معاون آموزش و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: مرحوم آیت الله حائری کتاب هایی در زمینه های متفاوت دارد از جمله علوم انسانی.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه یکی دیگر از افتخارات اخیر شهادت سردار علی خوش لفظ است گفت: کتاب «وقتی مهتاب گم شد» را مطالعه کنید و به دیگران نیز این توصیه را کنید چون بسیار جذاب نوشته شده و درس آموز است.

وی خاطر نشان کرد: شهید خوش لفظ خیلی تحت تاثیر مقام معظم رهبری بود، باید این افراد را در دانشگاه ها معرفی کنیم چون بر جوانان تاثیراتش زیاد است.

معاون آموزش و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه ها در ادامه سخنان خود با یادآوری این که 40 سال از مبارزه ملت ایران برای احیای دین الهی اسلام می گذرد و در این مدت راه های سختی را آمده ایم وتوفیقات خداوند در حق مردم زیاد بوده است گفت: در این 40 سال به اقتدار کم نظیری دست پیدا کرده ایم و اکنون برای ایجاد تمدن اسلامی در مرحله دولت سازی هستیم اگر چه مشکلات زیادی داریم، اما آینده روشن است.

وی تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که در سال های اخیر با آن مواجه بودیم وجود داعش بود که بیش از 80 درصد سوریه و نیمی از عراق را در اختیار گرفته بود، اما امروز تومارش در هم پیچیده شد.

معاون آموزش و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: آمریکا هماهنگی کاملا جهانی ایجاد کرده بود که با سقوط دمشق و بغداد دولت خلافت اسلامی بزرگی شکل بگیرد و 110 کشور آن را به رسمیت بشناسند.

حجت الاسلام قریشی متذکر شد: کسانی مثل سردار سلیمانی و سید حسن نصر الله ایستادند و توانستیم پیروزی به وجود آوریم و قدم به قدم تروریست ها را عقب برانیم که این نیز از عنایات الهی است.

وی به استعفای سعد حریری، قضیه کرکوک و جنگ یمن اشاره کرد و گفت: قرار بود در یمن کودتایی ایجاد کنند علیه حوثی ها و انصارالله اما اکنون می بینیم یمن یکپارچه شده و موشکش به ریاض می‌خورد.

معاون آموزش و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه ها یکی از مولفه های تمدن سازی را اقتدار دانست و گفت: از جمله مولفه های تمدن سازی اقتدار و وسعت دایره می باشد که اکنون در حال رخ دادن است.

حجت الاسلام قریشی افزود: در زمان جنگ تبلیغات جهانی علیه ما بود، اما امروز می بینیم قصه تغییر پیدا کرده است و امت اسلامی در حال شکل گیری است و نظام علوی خودنمایی می‌کند.

وی خطاب به اساتید دانشگاه بیان کرد: وظیفه استاد مانند شمع سوختن و تابیدن است باید صبر و استقامت داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

معاون آموزش و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه ها در ضمن سخنان خود با بیان این که برخی جاها هست که حرف امام جامعه شنیده نمی شود یا درست اجرا نمی شود، خاطر نشان کرد: چنانچه در فضای منطقه ای به ندای رهبری توجه نمی شد مسئله داعش حل نشده بود.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: شعار «نه غزه نه لبنان» که در سال 88 سر داده شد پیش زمینه برای داعش بود که متاسفانه برخی دانشجویان آن را فریاد زدند، این شعار در اسرائیل نوشته شده بود.

وی بیان کرد: برخی بزرگان ما نیز راه را اشتباه می روند و می گویند که دنیای امروز دنیای موشکی نیست بلکه دنیای مذاکره است.

معاون آموزش و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه ها گفت: در برجام رهبر انقلاب بارها فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست، اما متاسفانه این اعتماد صورت گرفت، در اقتصاد مقاومتی حرف های ایشان شنیده نمی شود با وجود این که ثروت فراوانی در کشورداریم.

کرکره بحث منافع و هویت ملی نباید در دانشگاه‌ها پایین بیاید

حجت الاسلام قریشی بیان کرد: از جمله مسائلی که در دانشگاه باید به آن پرداخته شود بحث منافع و هویت ملی است که در بیانات رهبری به آن تاکید شده است و کرکره این موضوع نباید در دانشگاه ها پایین بیاید.

وی افزود: رسانه های جهانی خط و مشی شان این است که جامعه را در بین انتخاب هویت و منافع ملی سرگردان کنند و روشنفکران را به سمتی جهت می دهند که منفعت ملی را انتخاب کنند که این انتخاب منجر به پایمال شدن هویت ملی می شود.

معاون آموزش و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: برخی از روشنفکران خواسته یا ناخواسته این خط را می روند.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: از دیگر مسائلی که باید به آن توجه شود کمک به دولت است، اگر چه که دولت ضعیف و یا کم عمل کرده و ما به او انتقاد داریم.

وی تصریح کرد: از دیگر مسائلی که باید در دانشگاه ها دنبال شود مخاطب شناسی و تغییر ادبیات برای مخاطبان است. مقام معظم رهبری یکی از آسیب های تشکلات دانشجویی را بی توجهی به هنر دانستند.

معاون آموزش و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: با توجه به این بیان رهبر انقلاب باید نقش رسانه ها را جدی بگیریم چون گاهی یک کلمه که در آن بیان می شود تاثیرات بسیاری دارد و همچنین ادبیات دانشگاه متناسب با علاقه مندی های مخاطب باید باشد.

حجت الاسلام قریشی تاکید کرد: امروز باید از شاخه ها شروع کنیم که آرام به سمت ریشه ها مخاطب را هدایت کنیم یکی از آفت های هم اندیشی این است که به علاقه مندی و دغدغه های مخاطب را توجه نمی کنیم در صورتی که توجه به این موضوع فرد را به مسائل عمیق می کشاند.

وی بیان کرد: باید در دانشگاه ها از ادبیات استفاده کنیم که برای مخاطب جذاب باشد و نیروها به هدر نرود.

معاون آموزش و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه ها در پایان یادآور شد: آسیب های اجتماعی جزو موضوعاتی است که باید در دانشگاه ها دنبال شود خصوصا مسائلی که ضربه بیشتری وارد می کنند اکنون آمار نشان داده که در بخش شمال تهران طلاق به بالای 50 درصد رسیده است و باید به این موضوعات پرداخته شود.

نظر شما