شناسهٔ خبر: 23164774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

باید موضوع آسیب‌های اجتماعی را در دانشگاه‌ها دنبال کرد

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها: گفت: باید موضوع آسیب‌های اجتماعی را در دانشگاه‌ها دنبال کرد، به‌خصوص آسیب‌های اجتماعی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، زیرا موجب ایجاد آسیب‌های فراوان در خانواده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام سید مجید قریشی ظهر امروز در شانزدهمین همایش سراسری دبیران هم‌اندیشی استادان دانشگاه‌های کشور که در هتل خورشید تابان برگزار شد، اظهار داشت: باید افرادی مانند شهید علی خوش‌لفظ را به عنوان الگو به جوانان معرفی کرد. 

وی افزود: به چهلمین سال انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم، 40 سال مبارزه بی‌امان تا دین اسلام احیا شود و در این راه توفیقات خداوند شامل حال کشور ما شده است. 

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: تمدن‌سازی در 5 مرحله اتفاق می‌افتد که دو مرحله آن یعنی، اصل انقلاب و نظام‌سازی را پشت سر گذاشتیم و اکنون در مرحله سوم یعنی دولت‌سازی هستیم؛ اما هنوز جامعه‌سازی و تمدن اسلامی دو مرحله باقی مانده است که باید به آن برسیم.

قریشی اضافه کرد: یکی از مولفه‌های تمدن‌سازی، اقتدار، وسعت و دایره تاثیرگذاری است که در کشور ما در حال رخ دادن است و این وظیفه ما بوده که صحبت‌های مقام معظم رهبری را به گوش همه برسانیم  و روشنگری انجام دهیم، متاسفانه برخی از مسئولین کشور مسیر را اشتباه می‌روند و در موضوع اقتصاد مقاومتی صحبت‌های مقام معظم رهبری به طور کامل شنیده نمی‌شود. 

وی بیان کرد: از دیدگاه رهبری منافع ملی آن موقع منافع هستند که با هویت ملی ایران در تعارض نباشد، اما متاسفانه خواسته یا نا خواسته این خط دنبال می‌شود که باید به دنبال منفعت ملی باشیم.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: از برگزاری همایش‌های عمومی باید به سمت هم‌اندیشی‌های تخصصی حرکت کنیم و به مسائل جزئی‌تر و عملی‌تر ورود پیدا کنیم، همچنین، جلسات تخصصی با موضوع چاره‌اندیشی برای  حل مشکلات کشور باید برگزار شود.

قریشی با تاکید بر اینکه باید مخاطب‌شناسی را در دانشگاه‌ها انجام داد، گفت: مخاطب‌شناسی و تغییر ادبیات بر اساس مخاطب یکی از مسائلی است که باید به طور جد در دانشگاه‌ها پیگیری شود و ادبیات ما در دانشگاه‌ها باید متناسب با علاقه‌مندی‌های مخاطب باشد، به صورت مستقیم به سمت ریشه‌ها بردن اشتباه است، باید از شاخه‌ها شروع کرد و به سمت ریشه‌ها رفت، همچنین تنوع موضوعات مهم است و یکی از آفت‌هایی موجود در هم‌اندیشی‌ها این است که به علاقه‌مندی‌های مخاطب خود متوجه نمی‌کنیم.

وی اشاره‌ای به موضوع  آسیب‌های اجتماعی داشت و افزود: یکی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما موضوع حجاب است، هرچند مسئله اول نیست، اما مدتی است که جریانی راه افتاده و القاء می‌کند شما که نتوانسته‌اید این موضوع را حل کنید، پس باید با آن کنار بیاید و بگوئید که اجباری نیست که این جریان در بین روشنفکران و حتی حوزوی‌ها نیز وجود دارد. 

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی و حل آن را از وظایف خود می‌دانیم، تصریح کرد: باید موضوع آسیب‌های اجتماعی را در دانشگاه‌ها دنبال کرد، به‌خصوص آسیب‌های اجتماعی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، زیرا موجب ایجاد آسیب‌های فراوان در خانواده می‌شود، به عنوان مثال، طلاق در شمال تهران 50 درصد است و در کشور 25 درصد است که رقم هشدار دهنده‌ای بوده، بنابراین لازم است، دانشجویان دغدغه مسائل اجتماعی و صحبت‌های مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما