شناسهٔ خبر: 23155643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بی توجهی به هنر یکی از آسیب های تشکل های دانشگاهی

خبرگزاری صداوسیما

در شانزدهمین همایش دبیران دفاتر هم اندیشی دانشگاه های کشور در مشهد، بی توجهی به هنر یکی از آسیب های تشکل های دانشگاهی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش اخبار استانهاي خبرگزاری صداوسیما، معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درهمایش دبیران دفاتر هم اندیشی دانشگاههای کشور دانشگاه ها در این همایش  یکی از آسیب های تشکل های دانشگاهی را بی توجهی به هنر عنوان کرد و از کمرنگ بودن تئاتر، ادبیات و هنر در این تشکل ها انتقاد کرد.
حجت الاسلام سید مجید قریشی افزود:  جریاناتی در کشور ادعا می کنند که نظام، مساله حجاب را نیز مانند ماهواره و ویدئو حل کرده و می خواهد اجباری بودن آن را بردارد و این شبهه هم اکنون در محافل روشنفکری دانشگاهی و حوزوی نیز مطرح شده است.
قریشی به نقل از رهبری در پاسخ به این شبهات گفت: در نظام اسلامی تجاهر به گناه، به نحوی که تشویق آمیز باشد، گناه است و اگر امام(ره) اجبار نمی کردند یقینا اکنون وضع ما از اروپا هم بدتر بود.
قریشی با تاکید بر این که منفعت ملی بدون هویت ملی تحقق پذیر نیست، گفت: ما ملتی مسلمان، ریشه دار در تاریخ و انقلابی هستیم که این ها هویت ما را تشکیل می دهند، اینها سه عنصر اصلی هویت ملی ما را می سازند.

شانزدهمین همایش دبیران دفاتر هم اندیشی دانشگاههای کشور با شعار هم اندیشی، تخصص محوری و تاثیرگذاری امروز پنجشنبه در مشهد آغاز شد.

همایش دبیران دفاتر هم اندیشی دانشگاههای کشور تا روز جمعه در مشهد ادامه دارد .

 

نظر شما