شناسهٔ خبر: 67284591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

تسهیل‌گری اشتغال ۱۲۸۹ نفر از مددجویان بهزیستی در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اشتغال‌زایی برای ۱۲۸۹ نفر از مددجویان بهزیستی در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته از محل جز ۴ تبصره ۱۸ مبلغ ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به استان اختصاص یافته بود که با پیگیری همکاران بهزیستی و همکاری بانک‌های عامل ۸۰ درصد این مبلغ جذب شده است.

وی افزود: با توجه به تعامل سازنده و مثبتی که با استانداری وجود داشت، از محل جز ۳ تبصره ۱۸ مبلغ ۱,۹۵۰ میلیارد ریال به بهزیستی تخصیص یافته بود که ۴۵ درصد این منابع نیز برای تسهیل‌گری اشتغال جامعه هدف جذب شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات بانکی، از طریق پرداخت بیمه سهم کارفرمایی، خویش فرمایی و یارانه ارتقا کارایی معلولان شاغل در مراکز غیر دولتی بیش از ۶۳ میلیارد ریال و به تعداد ۷۲۲ نفر، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف بهزیستی فراهم شد.

رضایی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ برای تسهیل‌گری اشتغال جامعه هدف بهزیستی استان از محل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال جز ۴ بند ب تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ مبلغ ۱,۷۰۰ میلیارد ریال به استان اختصاص یافته است که امید است با تلاش مضاعف همکاران بهزیستی و همکاری مناسب بانک‌های عامل بتوان با جذب هرچه بیشتر این تسهیلات، زمینه ایجاد اشتغال و توانمند سازی اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: بهزیستی استان آمادگی دارد به کارفرمایانی که نیروی انسانی مورد نیاز خود را از میان مددجویان جامعه هدف به‌کارگیری کنند از تسهیلات قرض‌الحسنه صاحب حرفه و مشاغل خصوصی و تعاونی می‌توانند از مشوق بیمه سهم کارفرمایی طبق قانون تأمین اجتماعی برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: علاوه بر تسهیلات فوق کارفرمایان می‌توانند از یارانه ارتقا کارایی معلولان به میزان حداکثر ۵۰ درصد حداقل حقوق دستمزد در قبال به‌کارگیری معلولان واجد شرایط بهره‌مند شوند.

نظر شما