شناسهٔ خبر: 67335711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشکیل کارگروه رصد بومگردی‌ها و خانه باغ‌ها در مهریز

کارگروهی برای رصد بومگردی‌ها و خانه باغ‌ها و همچنین تبلیغات خارج از عرف در مهریز تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

تشکیل کارگروه رصد بومگردی‌ها و خانه باغ‌ها در مهریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال ۱۴۰۳، به ریاست امام جمعه در سالن فرمانداری برگزار شد. 

حجت الاسلام محی الدینی ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت: در نشست قبلی شورا مصوبه ممنوعیت نصب بنر افراد متوفی در سطح شهرستان را داشتیم که با استقبال مردم هم مواجه شد و از عموم شهروندان و همچنین دستگاه‌های اجرایی و متولیان این امر تقدیر و تشکر می‌شود.

وی با ذکر برخی آسیب‌های مرتبط با بومگردی‌ها و خانه باغ‌ها و همچنین تبلیغات بی رویه، غیرمشروع و خارج از عرف توسط برخی اصناف نظیر آرایشگر‌ها و پوشاک مخصوصاً در فضای مجازی که مورد اعتراض مردمی و شهروندان شده است از دستگاه‌های متولی خواست در این زمینه تدبیر شایسته‌ای بیاندیشند.

آخوندی سرپرست فرمانداری مهریز هم در این جلسه بر موضوع برگزاری منظم جلسات شورا با حضور فعال اعضای حقیقی و حقوقی مخصوصاً حضور شخص رؤسای دستگاه‌های دولتی در جلسات و نیز انجام کار ریشه‌ای و حساب شده برای تعیین دستور کار‌های مناسب و برگزاری جلساتی مقدماتی برای بررسی و ارائه راهکار‌های اجرایی، برای تصمیم گیری در صحن شورا تأکید کرد. 

تشکیل کارگروهی برای جمع بندی آمار و وضعیت بومگردی‌ها و خانه باغ‌ها و بررسی مسائل و مشکلات مربوط و تشکیل کارگروهی برای بررسی مسائل و مشکلات مربوط به تبلیغات خارج از شئونات اسلامی و عرف توسط برخی صنوف مخصوصاً در فضای مجازی و ارائه راهکار‌های اجرایی مناسب در این زمینه ها، از مصوبات این نشست بود. 

همچنین مقرر شد پیرو مصوبه جلسه قبلی شورا، موارد و مراحل شکل گیری قرارگاه فرهنگی ذیل شورای فرهنگ عمومی و جمع بندی مهم‌ترین آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی شهرستان برای ارائه و تصمیم گیری قطعی و در نهایت تدوین تقویم برنامه‌های فرهنگی شهرستان اقدام و برای تصمیم گیری نهایی در جلسه آتی شورا آماده شود.

نظر شما