شناسهٔ خبر: 67284582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری مازندران مطرح کرد

دستگیری ۴ مدیران کل مازندران طی ۳ سال اخیر

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به دستگیری چهار مدیران کل استان طی سه سال اخیر در حوزه اختلاس، ارتشاء و سوء استفاده‌های مالی گفت: در مقابله با فساد مدیران با احدی تعارف نداریم و فصل الخطاب قانون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباس پوریانی عصر امروز_پنجشنبه سی‌ویکم خرداد _ در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر با بیان اینکه تلاش داریم عملکرد و خدمات دستگاه قضائی استان در این هفته برای مردم تبیین و تشریح شود، اظهار کرد: با توجه بر لزوم تقویت مشارکت مردم در انتخابات، رسانه‌ها باید زمینه‌ساز افزایش آگاهی مردم برای انتخاب اصلح باشند.

وی با اشاره به عملکرد دستگاه قضا در سال گذشته برای رسیدگی ۱۱۷ هزار و ۹۸۵ پرونده موجود در این استان افزود: در این مدت بازدیدهای میدانی از پروژه‌ها، برخی واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف رفع مشکلات مردم و جامعه کارگری و کارفرمایی انجام شد که طی بازدید از نیروگاه شهید سلیمی نکا استفاده از سوخت مازوت را آسیب‌زا دانسته که دستگاه قضائی پیگیر این موضوع است تا سلامت مردم استان به خطر نیفتد.

رئیس کل دادگستری برای حل مشکل پل فرح آباد مهلت ۱۰ روزه تعیین کرد و گفت: این پل در سال گذشته به سمت به گهرباران افتتاح شد اما علی‌رغم افتتاح، راه ارتباطی این پل مسدود بوده و موجب مشکلات متعدد و نارضایتی مردم منطقه شده است؛ سوال این است که اگر این پل افتتاح شده چرا امکان استفاده از آن برای مردم وجود ندارد و اگر پل قابلیت افتتاح نداشته چرا افتتاح شده است!؟
پوریانی با بیان اینکه حجم ورودی پرونده‌ها ۴۳۱ هزار و ۱۴۰ مورد در سه ماهه اول سال‌جاری بوده، عنوان کرد: بزودی موجودی شعب پرونده‌ها کاهش داده خواهد شد چرا که باید از اعتماد مردم به دستگاه قضائی به بهترین شکل ممکن صیانت شود.

وی با اشاره به اینکه در ۳۰ اتهام اول سال گذشته در ۲۴ موضوع شاهد کاهش ورودی پرونده بوده‌ایم، افزود: کشف حجاب (طرح ناظر ناجا) بالاترین آمار ورودی پرونده‌ها را داشته است.
رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اهمیت حفظ و صیانت از اراضی طبیعی و جنگل استان اظهار داشت: صیانت و حافظت از اراضی ملی و جنگل وظیفه همگانی است و نگاه پیشگیرانه در بحث حفاظت از اراضی ملی مورد توجه است.

پوریانی با بیان اینکه اختلافات منابع طبیعی با مردم بخشی از پرونده‌های ورودی را تشکیل می‌دهد که تلاش داریم این اختلافات حل و فصل شود، گفت: در سال گذشته ۳۷۸.۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی خلع ید شد؛ افرادی که در اراضی کشاورزی بدون داشتن مجوز تغییر کاربری اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند جرم محسوب می‌شود که رفع مشکلات این بخش با قوت در دست اقدام و اجراست.
وی جهاد کشاورزی را متولی جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی دانست و مطرح کرد: در سه ماهه اول امسال ۴۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف شد.
این مسئول از دستگیری چهار مدیران کل استان در حوزه اختلاس، ارتشاء و سو استفاده‌های مالی طی سه سال اخیر عنوان و بیان کرد: در مقابله با فساد مدیران با احدی تعارف نداریم و فصل‌الخطاب قانون است.
پوریانی با اشاره به معضل افزایش سگ‌های ولگرد در استان یادآور شد: گازگرفتگی سگ‌های ولگرد موجبات نگرانی شهروندان را فراهم کرده که در نشست با دادستان‌ها و به استناد مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری‌ها مکلف به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شدند.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری قرار داریم و مشارکت مردم در این میدان بسیار اثرگذار است، گفت: باید شخصی انتخاب شود که اصلح باشد و برای حل مشکلات کشور برنامه داشته باشد؛ تاکنون هیچ تخلف انتخاباتی در مازندران گزارش نشده است.

رئیس دستگاه قضا در مازندران خاطرنشان کرد: هدف ما اجرای عدالت در جامعه است؛ رسیدگی به برخی از پرونده‌ها آنقدر از لحاظ عاطفی برای همکاران شکننده است که تظلم خواهی کار آسانی نیست.

نظر شما