شناسهٔ خبر: 67282797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری مازندران: در مقابله بافساد مدیران، با احدی تعارف نداریم

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه چهار نفر از مدیران کل استان مازندران در حوزه اختلاس، ارتشا و سوءاستفاده‌های مالی دستگیر شدند، گفت: در مقابله بافساد مدیران، با احدی تعارف نداریم و فصل الخطاب قانون است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- عباس پوریانی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد وخاطره آیت الله شهید بهشتی وشهدای هفتم تیر بیان کرد: تلاش داریم عملکرد و خدمات دستگاه قضایی استان در این هفته برای مردم تببین و تشریح شود.

وی به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: رئیس جمهور شخص دوم مملکت است تمام سرمایه کشور در بحث برنامه‌ریزی از اختیارات ریاست جمهوری است و باید شاهد انتخاب اصلح باشیم.

پوریانی بر لزوم تقویت مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها باید زمینه‌ساز افزایش آگاهی مردم برای انتخاب اصلح باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران ضمن تشریح عملکرد دستگاه قضا در سال گذشته به ۱۱۷ هزار و ۹۸۵پرونده موجود و همچنین به بازدید‌های میدانی از پروژه‌ها و برخی واحد‌های تولیدی و صنعتی با هدف رفع مشکلات مردم و جامعه کارگری و کارفرمایی اشاره کرد و گفت: به طور نمونه استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا آسیب‌زاست و دستگاه قضایی پیگیر این موضوع است تا سلامت مردم استان به خطر نیفتد.

پوریانی مشکلات زیست محیطی نیروگاه نکا را از جمله مشکلات مهم موجود در استان عنوان و تصریح کرد: سوخت مازوت مصرفی نیروگاه نکا برای سلامتی مردم استان مضر بوده و با توجه به درجه کیفی پایین، مشکلات زیست محیطی زیادی را موجب شده است.

وی خاطرنشان شد:علی رغم اهمیت تولید برق و ضروری بودن فعالیت نیروگاه، متاسفانه سوخت مصرفی این نیروگاه به جای استفاده از سوخت گاز، مازوت نوع چهارم و از آلاینده‌های خطرناک برای سلامت انسان و محیط زیست بوده و مدیران استانی، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولین باید برای حل این مشکل بسیار مهم که با جان مردم مرتبط است، اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران به تعیین مهلت ۱۰ روزه برای حل مشکل پل فرح آباد اشاره کرد و گفت: پل فرح آباد به گهرباران در سال گذشته افتتاح شد، ولی علیرغم افتتاح، راه ارتباطی این پل مسدود بوده و موجب مشکلات متعدد و نارضایتی مردم منطقه شده است. وی تصریح کرد: سوال این است که اگر این پل افتتاح شده چرا امکان استفاده از آن برای مردم وجود ندارد و اگر پل قابلیت افتتاح نداشته چرا افتتاح شده است؟!

وی به حجم ورودی ۴۳۱ هزار و ۱۴۰ پرونده در سه ماهه ابتدایی سالجاری اشاره کرد و افزود: بزودی موجودی شعب پرونده‌ها کاهش داده خواهد شد، چرا که باید از اعتماد مردم به دستگاه قضایی به بهترین شکل ممکن صیانت شود.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه سخنانش به اهمیت حفظ و صیانت از اراضی طبیعی و جنگل اشاره کرد و گفت: صیانت و حافظت از اراضی ملی و جنگل وظیفه همگانی است.

پوریانی با بیان اینکه نگاه پیشگیرانه در بحث حفاظت از اراضی ملی مورد توجه است، افزود: اختلافات منابع طبیعی با مردم بخشی از پرونده‌های ورودی را تشکیل می‌دهد که تلاش داریم این اختلافات حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه ۳۷۸.۵ هکتار خلع ید از اراضی ملی و منابع طبیعی را در سال گذشته داشتیم، بیان کرد: افرادی که در اراضی کشاورزی بدون داشتن مجوز تغییر کاربری اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند جرم محسوب می‌شود که رفع مشکلات این بخش با قوت در دست اقدام و اجراست.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه جهاد کشاورزی متولی جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی است، گفت: در سه ماهه اول امسال ۴۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف شد.

وی در سه سال اخیر چهار مدیران کل استان در حوزه اختلاس، ارتشا و سو استفاده‌های مالی دستگیر شدند، افزود: در مقابله با فساد مدیران با احدی تعارف نداریم و فصل‌الخطاب قانون است.

پوریانی به معضل افزایش سگ‌های ولگرد در استان اشاره کرد و گفت: گازگرفتگی سگ‌های ولگرد موجبات نگرانی شهروندان را فراهم کرده که در نشست با دادستان‌ها وبه استناد مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، شهرداری‌ها مکلف به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به دستگیری تعدادی از کارچاق‌کن‌ها در دستگاه قضا استان و تشکیل پرونده قضایی برای آنان در سنوات گذشته و نیز سال جاری، گفت: با کارچاق کن‌ها در دستگاه قضا بدون اغماض و مماشات برخورد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دشمنان داخلی و خارجی دارد، افزود: دشمنان در صدد این هستند که مشکلات کوچک را بزرگ جلوه دهند.

پوریانی با تاکید براینکه لازم است اقدامات و خدمات جمهوری اسلامی به مردم از سوی رسانه‌ها مطرح و بازگو شود، تصریح کرد: مشکلات در جامعه وجود دارد، اما می‌شود کشور را با ظرفیت‌هایی که وجود دارد با برنامه‌ریزی به سمت رفع تورم و حل مشکلات هدایت کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران بابیان اینکه در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری قرار داریم و مشارکت مردم در این میدان بسیار اثرگذار است، گفت: باید شخصی انتخاب شود که اصلح باشد و برای حل مشکلات کشور برنامه داشته باشد. تاکنون هیچ تخلف انتخاباتی در مازندران گزارش نشده است. 

پوریانی کار قضاوت را سنگین و خطیر دانست و ادامه داد: در قضاوت کوچکترین خطا ممکن است به بزرگترین مشکل تبدیل شود از این رو باید با دقت و شفافیت داوری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در دنیا رسیدگی به پرونده در ماه یک یا دو مورد است، افزود: در دادگستری مازندران به دلیل تعدد پرونده‌ها در روز به ۱۰ هم مورد می‌رسد و رسیدگی به این حجم مراجعه و رسیدن به کشف حقیقت کار سختی است.

رئیس کل دادگستری مازندران یادآور شد: هدف ما اجرای عدالت در جامعه است. رسیدگی به برخی از پرونده‌ها آنقدر از لحاظ عاطفی برای همکاران شکننده است که تظلم خواهی کار آسانی نیست.

وی با تاکید بر صیانت از حقوق عامه از سوی دستگاه قضایی گفت: سالانه پرونده‌های زیادی بابت تخریب محیط زیست در مازندران تشکیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه بازدید‌های میدانی دستگاه قضایی موجب می‌شود تا مشکلاتی از این دست رفع شود، خاطرنشان کرد: نباید در حق مردم ظلم شود، دستگاه قضایی همیشه در کنار مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

پوریانی استفاده از ظرفیت مردمی را برای پیشگیری از وقوع جرم مورد تاکید قرار داد و گفت: دستگاه قضایی بدون تعارف و شفاف با مردم صحبت می‌کند، مردم باید از مشکلات داخل جامعه مطلع باشند.

انتهای پیام/ 

نظر شما