شناسهٔ خبر: 67335847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش سادات و جشن غدیر در رشت

غدیر، پیوند امامت و نبوت و نقشه راه شیعیان + فیلم

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: غدیر سنگ محکی برای کسانی است که واقعا ولایتمدارند و ادعای پیروی از ولایت دارند.

صاحب‌خبر -

غدیر، پیوند امامت و نبوت و نقشه راه شیعیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در همایش جشن غدیر که با حضور سادات گیلانی در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت برگزار شد گفت : غدیر سنگ محکی برای کسانی است که واقعا ولایت مدارند و ادعای پیروی از ولایت دارند. 
آیت الله رسول فلاحتی افزود: جوانان امروز ما باید فلسفه غدیر را درک کنند و این را بدانند که غدیر ماجرایی نیست که تنها منحصر به آن دوران باشد، بلکه غدیر یک مکتب است که باید ترویج و تبلیغ شود.
استاندار گیلان هم در این مراسم با اشاره به اینکه جوان امروز باید، ابعاد واقعه غدیر را واشکافی کند گفت: وظیفه ما شناساندن ماجرای غدیر و ولایت پذیری مولای متقیان به نسل امروز است، نسلی که باید از غدیر، مشق ولایت کند.
دکتر اسدالله عباسی افزود : این روز‌ها چیزی که باید به تاسی از ولایت انجام دهیم شرکت در انتخابات و حرکت کشور به سمت پیشرفت و تعالی است.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین گلمیر زاده رییس شورای سادات گیلان هم در این همایش با اشاره به اینکه بیش از ۵ درصد جمعیت استان را سادات تشکیل می‌دهند گفت: ۵۵ هزار نفر از سادات در رشت زندگی می‌کنند که نشانگر بیشترین تراکم زندگی سادات است و سیاهکل نیز با هزار و ۳۰۰ سید، شهری است که کمترین سادات را دارد.

<div id="video-display-embed-code_11245002"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4266716/11245002?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما