شناسهٔ خبر: 67295144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگداشت و روایت‌گری جریان غدیر وظیفه همگان است

خطیب جمعه ساری گفت: بزرگداشت عید سعید غدیرخم و روایت‌گری جریان غدیر وظیفه همه ماست.

صاحب‌خبر -

بزرگداشت و روایت‌گری جریان غدیر وظیفه همگان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) ساری ضمن سفارش بر تقوا، اظهار کرد: عید غدیر را در پیش داریم و باید خدا را بر نعمت ولایت امیرالمومنان (ع) و فرزندانش شکر کنیم. 

وی با بیان اینکه بزرگداشت عید سعید غدیرخم و روایت‌گری جریان غدیر وظیفه همه ماست، افزود: یک بچه شیعه باید بداند که در جریان غدیر چه گذشت، همه باید با پیام پیغمبر آشنا باشند، البته مهم‌تر از روایت، درایت غدیر و فهم پیام خدا غدیر است، علاوه بر روایت و درایت باید بزرگداشت غدیر داشته باشیم، باید جشن‌های خیابانی برگزار کنیم، همراه با سرور، آذین‌بندی‌ها، محفل‌های مسجدی و خانگی، الحمدالله مواکب در بسیاری از شهر‌های ایران و مازندران برپا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، یاد شهید مظلوم آیت الله بهشتی و حادثه هفتم تیر، گفت: یکی از مهمترین نیاز‌های جامعه نیاز قضایی است، بنده از خادمان صادق و دست اندرکاران حوزه قضا تشکر دارم، البته نقائص، قصور و تقصیر هم ممکن است باشد که باز هم توصیه می‌کنیم که خود دستگاه قضا مراقبت بیشتری داشته باشند و این حوزه مقدس را سالم نگه دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما در حوزه مدیریت امور چه اجرایی یا حوزه‌های دیگر شاهد اعتراض‌ها، انتقادات و مطالبات به حق مردم که به زمین مانده هستیم، بخشی از مدیریت‌ها مدیریت بی‌کفایت و بی تدبیر هستند که آسیب‌های جدی وارد کرده و مشکلاتی را که خیلی هم مهم نیست می‌بینیم که حل نشده است.

خطیب جمعه ساری اعلام کرد: در مازندران با این طبیعت و سرسبزی و استعداد بالا برای کشاورزی، پسماند بزرگترین آسیب است، سال‌های سال است که زباله‌های ساری را در آنطرف ساری بردیم، سالهاست که به غرب استان گلستان می‌برند، چقدر محیط زیست خراب شده، چقدر کرایه پرداخت کردیم، اما ۱۰ سال است که زباله‌سوز به سرانجام نرسیده، همین هزینه کرایه کافی بود تا این پروژه به اتمام برسد، این جز بی‌کفایتی چیزی نیست، در نوشهر و غرب مازندران نیز برای پسماند معضل داریم.

 این مسئول گفت: ما در حوزه کشاورزی واقعا معضلات سال‌های نامتناهی را داریم، هنوز سوخت کشاورزان حل نشده، مسئله کود زراعت‌ها هم همینطور، در بازار آزاد است، اما در تعاونی‌ها پیدا نمی‌شود، حداقل زیرساخت‌ها برای تولیدات کشاورزی را نتوانستیم فراهم کنیم، در حوزه نرخ و قیمت و تثبیت قیمت متناسب برای مرکبات و برنج معضل داریم و واردات در این زمینه را نتوانستیم به درستی مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه جمعیت، زاد و ولد، مشکلات ازدواج و نازایی واقعا شاهد ناکارآمدی هستیم در این زمینه مشوق‌هایی گفته شده از وام ازدواج تا چند فرزندی وجود دارد، اما کسی توجهی نمی‌کند و اگر هم کم و بیش اعمال می‌شود همراه با تبعیض است.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: ما ۳ میلیون زوج با مشکلات ناباروری داریم که باید درمان شوند، اما درمان هر کدام حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که ندارند، در گذشته برای کنترل جمعیت مجانی عقیم می‌کردند، اما الان برای درمان نازایی هزینه نمی‌شود، در حوزه صنعت مشکل داریم، صنایع کشاورزی، تبدیلی، کوچک و بزرگ و دانش‌بنیان‌ها مشکل داریم که به‌نظر می‌رسد بخشی از این مشکلات معلول بی‌کفایتی و ترک فعل‌های مدیران است.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: رئیس جمهور شهید در سفر آخر به مازندران فرمودند که ۱۰ نفر از مدیران باید تعویض شوند علتش قطعا ناکارآمدی است، اصلا چرا منصوب شدند؟ شاید اگر خوب بررسی می‌شد تعداد از این هم بیشتر بود، البته اینها باعث نمی‌شود که ما مدیران و کارکنان خوب و لایق را نبینیم چرا که پاکدست‌ها زیاد هستند.

خطیب جمعه ساری گفت: دستگاه قضایی می‌تواند در برخورد‌ها کمک کند، جنگل‌ها، منابع طبیعی و منابع ملی ما در معرض تجاوز متجاوزان است، هر درخت از جنگل‌های مهم هیرکانی باید یک شناسنامه داشته باشد تا معلوم شود دست‌مایه چه اقداماتی قرار می‌گیرد این سرمایه عظیم باید خوب مدیریت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مازندران در زمینه محیط زیست هم دچار آسیب‌ها و ضایعاتی است، دستگاه‌های اجرایی ما هم نیاز به نظارت دارند، عنوان کرد: انتخابات پیش رو است، توصیه مقام رهبری و دلسوزان نظام این است که کاندیدا‌ها و طرفدارانشان اخلاقیات را رعایت کنند، اگر کسی با بی‌اخلاقی و آبروی دیگران را بردن، تهمت و دروغ به پیروزی برسد باز رفوزه شده است.

این مسئول گفت: اواخر خرداد و اوایل شهریور یادآور یک سلسله بحران‌هایی است که در سال ۱۳۶۰ اتفاق افتاده هم به‌وسیله یک رئیس جمهور بی‌کفایتی به‌نام بنی صدر که رزمندگان را در جنگ به شدت محروم کرد و در داخل هم با منافقین ساخته و انسان‌های ناباب اطرافشان بودند که به فرموده امام راحل آخرش هم بیچاره‌اش کردند.

وی اضافه کرد: منافقینی که اعلام جنگ مسلحانه کرده و جریان ۶ تیر با سوءقصد به جان رهبری و حادثه بمباران حزب جمهوری در هفت تیر و هشت شهریور جریان فاجعه نخست وزیری، شهادت شهید رجایی و دیگر عزیزان را به راه انداختند که اینها جنایات خائنین است، اما شخصیتی مثل شهید چمران آمریکا را طلاق داده و آمده آمریکایی که برخی برای گرفتن ویزای آن جنایت می‌کنند، آمده و در ایران گمنامانه در جریان جهاد و دفاع مقدس بنیانگذار ستاد جنگ‌های نامنظم شده و به شهادت رسیده است.

 آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: اینها مملکت را دچار بحران کرده بود اگر نبود حضور شما مردم، الان تلویزیون نشان می‌دهد که زمانی که بنی صدر بی‌کفایت بود که با دشمنان می‌ساخت و برخلاف یاران انقلاب حرکت می‌کرد آنی که مملکت را حفظ کرده حضور و بصیرت شما مردم است که باید این حضور را حفظ کنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما امروز لحظه شماری می‌کنند که یک نفر از یاران انقلاب کم شوند، رای در انتخابات یک درصد کم شود تا خوشحال شوند، اما ما به دنیای استکبار، نفاق و ظلم اعلام می‌کنیم که این مردم تا پای جان در کنار ولایت فقیه از انقلاب اسلامی جانانه دفاع خواهند کرد.

نظر شما