شناسهٔ خبر: 67295623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه ساری: با معضل ترک فعل مدیران استانی روبرو هستیم

امام جمعه ساری در خطبه‌های نماز جمعه ساری گفت: یکی از معضلات مازندران ترک فعل مدیران است که در این زمینه باید اقدامات بازدارنده انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تأکید بر سفارش تقوا و پرهیزگاری همه، پیشاپیش عید غدیرخم را به نمازگزاران تبریک گفت و اظهار داشت: بزرگداشت عید غدیرخم و روایت‌گری جریان غدیر وظایف همه ما است.

وی افزود: علاوه بر روایت، درایت غدیر و فهم امامت و مهم‌تر از این دو برپایی جشن‌ها و مراسمات متعدد در این روز باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ساری با اشاره به گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه و روز شهادت شهید آیت‌الله بهشتی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه یعنی مشکلات قضایی را تلاشگران دستگاه قضایی برآورده می‌کنند و خادمان صادقی در این حوزه و سازمان‌های تابع مشغول به خدمت هستند.

محمدی لایینی با بیان اینکه در حوزه مدیریت امور اجرایی و سایر آن شاهد اعتراضات، انتقادات و مطالبات به حق از سوی مردم هستیم و خواسته‌های آنها بر زمین مانده و صدایشان به جایی نرسیده است، عنوان کرد: شاهد بخشی از مدیریت‌های ناکارآمد، بی‌کفایت و بی‌تدبیری هستیم که آسیب‌هایی را به استان وارد کرده است؛ مشکلاتی که ممکن است مهم نباشد اما سال‌های سال بر زمین باقی ماند.

وی یکی از این مشکلات را بحث پسماند و زباله عنوان کرد و گفت: مازندران با چنین پتانسیل‌هایی، طبیعت سبز، منابع طبیعی و فضای بکر محیط زیستی مشکل پسماند دارد که آسیب جدی به استان وارد می‌کند و سال‌های سال زباله‌های ساری به خارج از شهر و در منطقه‌ای از کیاسر انتقال داده شد که موجب آسیب اراضی کشاورزی و اعتراض کشاورزان را به وجود آورد. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه با گذشت 10 سال هنوز زباله‌سوز ساری به نتیجه نرسیده است، اظهار داشت: پرداخت این کرایه‌ها برای حمل زباله به غرب گلستان می‌توانست تکمیل کارخانه زباله‌سوز را تأمین کند و این بی‌کفایتی است چون مشکلی نیست که نشود حل کرد.

وی با بیان اینکه در آمل، بابل و نوشهر و غرب استان با مشکل پسماند زباله مواجه هستیم، تصریح کرد: همچنین در حوزه کشاورزی معضلاتی چون سوخت، کود زراعی، سموم و حداقل زیرساختی صادرات، قیمت و تصویب متناسب قیمت در مرکبات و برنج، مدیریت واردات، در حوزه جمعیت، زادوولد و فرزندآوری با مشکلات مواجه هستیم.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه در حوزه جمعیت بر ازدواج آسان تاکید شده  و با وجود برنامه‌های تشویقی نسبت به اجرای آن ناکارآمدی مدیریتی دیده می‌شود، گفت: در امر باروری به دلیل هزینه‌های زیاد زوجین برای درمان ورود پیدا نمی‌کنند در حالیکه می‌توان با درمان رایگان به این زوج ها کمک کرد تا باعث افزایش جمعیت کشور شد.

امام جمعه ساری از دیگر مشکلات در استان را در حوزه صنعت و معدن و در بخش‌های صنایع کوچک، تبدیلی و کلان عنوان و مطرح کرد: با بررسی این مشکلات بخش عمده آن به ناکارآمدی، بی‌تدبیری و ترک فعل‌های مدیران و مسئولان مرتبط برمی‌گردد و با توجه به سفر رئیس‌جمهور شهید به مازندران و برکناری ده مدیر ناکارآمد، چرا بایستی آنها بر سرکار می‌آمدند تا امروز برکنار شوند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران ناکارآمد و بی‌کفایت به استان صرر وارد می‌کنند و با و موجب نابودی منابع طبیعی و درختان هیرکانی و هدر رفت سرمایه بزرگ می‌شوند، گفت: قوه قضائیه می‌تواند به خوبی ورود پیدا کند و با توجه به مسائل محیط‌زیستی و وجود آلودگی‌ها و مازوت سوزی نیروگاه نکا نیلزمند ورود جدی  دستگاه قضا هستیم.

محمدی لائینی از اعضای ستادهای انتخاباتی هم خواستار اخلاق‌مداری و مدارا بر برگزاری یک انتخابات سالم و مشارکت حداکثری شد و گفت: نباید کاری کرد که دشمنان معاند سو استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما