شناسهٔ خبر: 67296987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خطیب امام جمعه مرکز مازندران مطرح کرد

پسماند بزرگترین آسیب منابع طبیعی و محیط زیست مازندران

خطیب امام جمعه مرکز مازندران با اشاره به ناکارآمدی و بی‌کفایتی مدیران بر رفع معضل زباله در استان پسماند را بزرگترین آسیب منابع طبیعی و محیط زیست مازندران مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر امروز_جمعه یکم تیر _ در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران واقع در مصلی ساری ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه، یاد شهید مظلوم آیت الله بهشتی و حادثه هفتم تیر، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه نیاز قضائی است که جا دارد از خادمان صادق و دست اندرکاران حوزه قضا تشکر کرد اگر چه نقایص، قصور و تقصیر هم ممکن است باشد که باز هم توصیه می‌کنیم که خود دستگاه قضا مراقبت بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت امور چه اجرایی یا حوزه‌های دیگر شاهد اعتراض‌ها، انتقادات و مطالبات به حق مردم که به زمین مانده هستیم، افزود: بخشی از مدیریت‌ها، بی‌کفایت و بی تدبیر هستند که آسیب‌های جدی وارد کرده و مشکلاتی را که خیلی هم مهم نیست می‌بینیم که حل نشده است.
خطیب جمعه ساری با تاکید بر اینکه در مازندران با این طبیعت و سرسبزی و استعداد بالا برای کشاورزی، پسماند بزرگترین آسیب است، اظهار داشت: سال‌های سال است که زباله‌های ساری را در اطراف این شهر بردیم، سالهاست که به غرب استان گلستان می‌برند، چقدر محیط زیست خراب شده، چقدر کرایه پرداخت کردیم، اما ۱۰ سال است که زباله‌سوز به سرانجام نرسیده، همین هزینه کرایه کافی بود تا این پروژه به اتمام برسد، این جز بی‌کفایتی چیزی نیست.
محمدی لائینی با اشاره به این معضل در آمل، بابل و نوشهر و غرب مازندران تصریح کرد: همچنین در حوزه کشاورزی واقعاً معضلات سال‌های نامتناهی را داریم، هنوز سوخت کشاورزان حل نشده، مسئله کود زراعت‌ها هم همینطور، در بازار آزاد است اما در تعاونی‌ها پیدا نمی‌شود، حداقل زیرساخت‌ها برای تولیدات کشاورزی را نتوانستیم فراهم کنیم، در حوزه نرخ و قیمت و تثبیت قیمت متناسب برای مرکبات و برنج معضل داریم و واردات در این زمینه را نتوانستیم به درستی مدیریت کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه جمعیت، زاد و ولد، مشکلات ازدواج و نازایی واقعاً شاهد ناکارآمدی هستیم، افزود: در این زمینه مشوق‌هایی گفته شده از وام ازدواج تا چند فرزندی وجود دارد اما کسی توجهی نمی‌کند و اگر هم کم و بیش اعمال می‌شود همراه با تبعیض است.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در حوزه صنعت مشکل داریم، عنوان کرد: صنایع کشاورزی، تبدیلی، کوچک و بزرگ و دانش‌بنیان‌ها مشکل داریم که به‌نظر می‌رسد بخشی از این مشکلات معلول بی‌کفایتی و ترک فعل‌های مدیران است.
محمدی لائینی ادامه داد: رئیس‌جمهور شهید در سفر آخر به مازندران گفتند که ۱۰ نفر از مدیران باید تعویض شوند علتش قطعاً ناکارآمدی است، اصلاً چرا منصوب شدند؟ شاید اگر خوب بررسی می‌شد تعداد از این هم بیشتر بود.
وی با بیان اینکه دستگاه قضائی می‌تواند در برخوردها کمک کند، گفت: جنگل‌ها، منابع طبیعی و منابع ملی ما در معرض تجاوز متجاوزان است، هر درخت از جنگل‌های مهم هیرکانی باید یک شناسنامه داشته باشد تا معلوم شود دست‌مایه چه اقداماتی قرار می‌گیرد این سرمایه عظیم باید خوب مدیریت شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مازندران در زمینه محیط زیست هم دچار آسیب‌ها و ضایعاتی است، دستگاه‌های اجرایی ما هم نیاز به نظارت دارند، اظهار داشت: انتخابات پیش رو است، توصیه مقام رهبری و دلسوزان نظام این است که کاندیداها و طرفدارانشان اخلاقیات را رعایت کنند، اگر کسی با بی‌اخلاقی و آبروی دیگران را بردن، تهمت و دروغ به پیروزی برسد باز رفوزه شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما امروز لحظه شماری می‌کنند که یک نفر از یاران انقلاب کم شوند، خاطرنشان کرد: رأی در انتخابات یک درصد کم شود تا خوشحال شوند اما ما به دنیای استکبار، نفاق و ظلم اعلام می‌کنیم که این مردم تا پای جان در کنار ولایت فقیه از انقلاب اسلامی جانانه دفاع می‌کنند.

نظر شما