شناسهٔ خبر: 67295432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

جریان غدیر را درست روایتگری کنیم/ ضرورت حضور پرشور در انتخاب... -

اقتصاد ایران: ساری - امام جمعه ساری با گرامیداشت دهه امامت و ولایت، روایتگری درست جریان غدیر را وظیفه همگانی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با گرامیداشت عید بزرگ غدیر از آن به عنوان عید بزرگ اسلام ذکر کرد و گفت: باید خداوند را بر نعمت امامت امیر مؤمنان و فرزندانش شکر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید وظایف خود را در بزرگداشت عید سعید غدیر خم به درستی انجام دهیم، گفت: روایتگری جریان غدیر و انتصابی که توسط پیامبر اکرم (ص) صورت گرفته است وظیفه همگانی است.

وی با عنوان اینکه جریان غدیر باید تا روز قیامت پیام رسانی و روایتگری شود، ادامه داد: همه باید با جریان غدیر و آشنا باشند و مهمتر از روایت فهم پیام خداوند از ماجرای غدیر است از این رو علاوه بر روایت و درایت غدیر باید جشن‌های غدیر نیز باشکوه برگزار شود.

امام جمعه ساری بر لزوم برپایی جشن‌های باشکوه و آذین بندی معابر خیابان‌ها در دهه امامت و ولایت تاکید کرد و گفت: از همه کسانی که در بزرگداشت غدیر تلاش می‌کنند، تقدیر می‌کنند.

وی سالروز ولادت و میلاد با سعادت حضرت امام هادی و امام موسی کاظم علیهم السلام را تبریک و تهنیت گفت و افزود: این امامان در دوران خود پرچمدار ولایت و حجت خداوند بر روی زمین بودند.

آیت الله لائینی همچنین روز و هفته قوه قضائیه را گرامی داشت و ادامه داد: یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی و شهدای هفتم تیر را گرامی می‌داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیانی که قضات به عنوان خادمان صادق در دستگاه قضا مشغول خدمت هستند، یادآور شد: همچنین به دستگاه قضائی توصیه می‌کنیم که مراقبت و مواظبت بیشتری داشته باشند و حوزه مبارکه قضائی را سالم نگه دارند.

آیت الله لائینی به مطالبات به حق و اعتراضات مردم در برخی امور اشاره و اضافه کرد: بی تدبیری‌ها و ناکارآمدی‌ها آسیب‌های جدی را در جامعه ایجاد می‌کند.

امام جمعه ساری به مشکل پسمانده مازندران اشاره و تصریح کرد: پسماند بزرگترین آسیب را به تبعیت و منابع طبیعی استان وارد می‌کند و در این حوزه دارای مشکل جدی هستیم و سال‌های سال زباله ساری در مناطق مختلف دپو می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی در بخش کود کشاورزی و سوخت دارای مشکل هستیم، گفت: کشاورزان نهاده‌های کشاورزی را با چند برابر قیمت خریداری می‌کنند و زیرساخت‌ها برای صادرات کشاورزی نیز مناسب نیست.

قیمت مرکبات و برنج مناسب نیست

وی با بیان اینکه قیمت متناسب برای مرکبات و برنج در استان وجود ندارد، گفت: هنوز واردات برنج را به درستی نتوانستیم مدیریت کنیم و زمان واردات مناسب نیست.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه در حوزه جمعیت شاهد ناکارآمدی هستیم، افزود: بانک مشوق‌های در نظر گرفته شد اما برای پرداخت وام ازدواج و دیگر مسائل به مشوق‌ها توجهی نمی‌شود.

وی بالا بودن درمان زوج‌های نابارور را از دیگر دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: باید درمان افراد نابارور به صورت رایگان صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به مشکلات فراروی صنعت اشاره و اضافه کرد و ادامه داد: در حوزه دانش بنیان کردن صنایع تبدیلی و توجه به رفع مشکلات فراروی صنعت نیز دارای مشکلاتی هستیم و بخشی از این مشکلات ناشی از ناکارآمدی است.

آیت الله لائینی جنگل‌های هیرکانی و منابع طبیعی را در معرض تخریب و ساخت و سازهای بی‌رویه دانست و گفت: جنگل‌های هیرکانی میلیون‌ها سال قدمت دارد و هر درخت باید یک شناسنامه داشته باشد و این سرمایه عظیم نباید با بی‌تدبیری و بی‌کفایتی مدیریت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری جنایت‌های منافقین را محکوم و اضافه کرد: منافقان جنایت‌های زیادی را از جمله شهادت شهید بهشتی، رجایی و غیره در کشور ایجاد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اظهار اینکه دشمن در تلاش است تا از شمار یاران انقلاب کم شود بر لزوم مشارکت پرشور در انتخابات هشتم تیر ماه تاکید کرد و گفت: باید از انقلاب اسلامی جانانه دفاع و حمایت کنیم.

نظر شما