شناسهٔ خبر: 67823636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان:

پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی ماموریت محور می شود

طاهره رفعتی

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان، عمده پروژه‌های پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی را مرتبط با محیط زیست، گردشگری، کشاورزی، پسماند و... دانست و افزود: گروه‌های پژوهشی را به سمت ماموریت محوری و تجاری سازی بردیم.

صاحب‌خبر -

دکتر هادی مدبری امروز، ۳ مردادماه در حاشیه بازدید رئیس ستفای جهاد دانشگاهی از پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی، با بیان اینکه به دنبال تجاری سازی دستاوردهای این پژوهشکده هستیم، اظهار کرد: تجاری سازی را با محوریت پژوهش پیش می بریم.

وی عمده پروژه‌های پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی را مرتبط با محیط زیست، گردشگری، کشاورزی، پسماند و... دانست و افزود: فعالیت پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی از سال ۸۲ آغاز شده و بیش از دو دهه سابقه پژوهشی داریم و لذا گروه‌های پژوهشی را به سمت ماموریت محوری و تجاری سازی بردیم.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه گروه مهندسی محیط زیست بر روی تصفیه پساب های صنعتی کار می‌کند، گفت: پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در این بخش صاحب سبک بوده و ۹۰ درصد پساب‌های صنایع غذایی استان را تصفیه می‌کنیم.

مدبری گروه فرآوری پسماند را دارای دانش فنی و مهندسی مرتبط با زباله سوز و هاضم‌های کوچک مقیاس دانست و اضافه کرد: اجرای هاضم‌های پنج تنی روزانه را به عنوان پایلوت در دستور کار داریم. در بخش زباله سوز نیز یک همکاری مشترک را با سازمان مدیریت پسماند کلانشهر رشت و سازمان پسماند استانداری آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه پژوهشکده محیط زیست در گذشته فقط در حوزه طراحی و نظارت فعال بود، یادآور شد: وارد فاز اجرایی شدیم و تصفیه فاضلاب و پساب‌های صنعتی را با همکاری دو شرکت بخش خصوصی انجام می‌دهیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی گیلان از تدوین پروپوزال‌های فناورانه از جمله سامانه هشدار سیل، نیروگاه های خورشیدی شناور برای مخزن پشت سد، شناسایی نشت آلودگی پسماند، دستگاه خشک کن خورشیدی محصولات کشاورزی و... با همکاری پژوهشگران این پژوهشکده خبر داد و بیان کرد: رفع آلودگی رودخانه‌ها و تصفیه شیرابه و فاضلاب انسانی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید دستاوردهای پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی را به محصول قابل فروش در بازار تبدیل کنیم، گفت: به دنبال تجاری سازی یک محصول یا خدمت به عنوان شناسنامه جهاد دانشگاهی گیلان هستیم.

مدبری از راه اندازی مرکز نوآوری جهاددانشگاهی گیلان در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: به زودی پردیس گردشگری و صنایع نرم را در ستفای گیلان راه‌اندازی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی(ستفا) در سفر خود به گیلان ضمن بازدید از شعبه ستفای گیلان، از دهکده فناوری فشتام بازدید و در نشستی با فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری استان گیلان در پارک علم و فناوری دیدار و گفت و گو کرد.

پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی ماموریت محور می شود

پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی ماموریت محور می شود

پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی ماموریت محور می شود

انتهای پیام

نظر شما