شناسهٔ خبر: 67823624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام آماده باش مدیریت بحران اصفهان به دستگاه های امدادی

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران اصفهان گفت: در پی تداوم و ماندگاری توده هوای گرم تابستانه و افزایش ۲ تا چهار درجه دما در این خطه در روزهای پیش رو به دستگاه های امدادی و خدماتی حالت آماده باش اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اداره کل مدیریت بحران استان اصفهان چهارشنبه شب به نقل از منصور شیشه فروش اضافه کرد: با توجه به تاثیرات افزایش دما بر کاهش راندمان و بازدهی تجهیزات برقی و تشدید حوادث حریق در تابلوها و پست های برق و ترانسفورماتورها بعلت داغ شدن تجهیزات شبکه ها و کابل های برق، تیم های امدادی شرکت های برق و آتش نشانی موظف شدند برای کنترل به موقع حوادث و بازسازی و اصلاح شبکه ها و ترانسها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در این زمینه ١٢٠ تیم عملیاتی و فنی برق، ٧٢ تیم عملیاتی اب و فاضلاب در جهت تامین برق و آب پایدار و کنترل بموقع حوادث احتمالی روی شبکه های توزیع آبرسانی سیار در ۳۵۴ روستای استان فعال و تجهیز شدند.

مدیرکل بحران اصفهان اظهار داشت: تامین تانکرهای سیار و ثابت برای آبرسانی در مناطق تحت تاثیر کم آبی و مناطق عشایری و همکاری با مروجان صرفه جویی ضروریست.

شیشه فروش ادامه داد: برخورد با تخلفات مرتبط با انرژی در مصارف بیش از حد آب و برق و برخورد قانونی با موارد تخلف باید دنبال شود.

وی گفت: همکاری مراکز تجاری، پاساژها، صنوف، فروشگاه های زنجیره ای در رعایت الگوی مصرف بهینه برق، خاموش کردن دستگاه های روشنایی در روز و در اوج مصرف و تنظیم دمای کولرها روی ۲۴ درجه سانتی گراد و نصب سایه بان روی کولرها نیز از دیگر موارد با اهمیت به شمار می رود.

وی افزود: تمام ادارات و دستگاه های اجرایی در رعایت الزامات صرفه جویی در برق و آب و کاهش ۳۰ درصدی برق نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ و کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق در پایان وقت اداری ملزم شده اند.

مدیرکل بحران اصفهان اضافه کرد: همکاری بخش مصرف خانگی در استفاده بهینه آب و برق و مشارکت در پویش های مصرف بهینه و جلوگیری از استفاده غیر متعارف باید جدی گرفته شود

شیشه فروش بر رعایت الزامات بهداشتی و حفاظتی برای عموم در برابر افزایش دما، عدم قرار گیری در برابر تابش مستقیم خورشید و محافظت برابر اشعه فرا بنفش بخصوص در ساعات ١٠ تا ۱۷ هر روز تاکید کرد.

نظر شما