شناسهٔ خبر: 67823447 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شیشه‌فروش خبر داد

آبرسانی به ۳۵۴ روستای اصفهان با آماده‌باش ۱۹۲ تیم عملیاتی آب و برق

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تعداد ۱۲۰ تیم عملیاتی و فنی شرکت‌های برق، ۷۲ تیم عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب در جهت تأمین برق، آب پایدار و کنترل به موقع حوادث احتمالی روی شبکه‌های توزیع، آبرسانی سیار در ۳۵۴ روستا فعال و تجهیز شدند.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اعلام آماده‌باش اداره کل مدیریت بحران استان اصفهان طی فوریتی و کنترل حوادث ناشی از تداوم و ماندگاری توده هوای گرم تابستانه و افزایش دو تا چهار درجه دما در استان، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های امدادی، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، شرکت‌های برق آب و فاضلاب، اورژانس، جمعیت هلال احمر، شرکت گاز و مراکز بهداشتی درمانی و هماهنگی و اعمال نظارت فرمانداری‌ها جهت ارائه به موقع خدمات امدادی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی افزود: براساس تأثیرات افزایش دما بر کاهش راندمان و بازدهی تجهیزات برقی و تشدید حوادث حریق در تابلوها و پست‌های برق و ترانسفورماتورها به علت داغ شدن تجهیزات شبکه‌ها و کابل‌های برق تیم‌های امدادی شرکت‌های برق و آتش‌نشانی، شهرداری‌ها موظف شدند در جهت کنترل به موقع حوادث، بازسازی، اصلاح شبکه‌ها و ترانس‌ها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون آماده‌باش تیم‌های امدادی، شماره‌های اضطراری ۱۲۵ آتش‌نشانی‌ها، ۱۲۱ شرکت برق طی شبانه‌روز فعال است، تصریح کرد: تعداد ۱۲۰ تیم عملیاتی و فنی شرکت‌های برق، ۷۲ تیم عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب در جهت تأمین برق، آب پایدار و کنترل به موقع حوادث احتمالی روی شبکه‌های توزیع، آبرسانی سیار در ۳۵۴ روستا فعال و تجهیز شدند.

وی با تاکید بر در اختیار قرار دادن تانکرهای سیار و ثابت برای آبرسانی در مناطق تحت‌تأثیر کم‌آبی و مناطق عشایری و همکاری با ادارات آبفا و امور عشایر، گفت: همکاری با مروجین صرفه‌جویی در مصارف آب و برق و برخورد قانونی با موارد تخلف مصارف به ویژه مصارف غیرمتعارف آب و برق، اخذ انشعابات غیرمجاز آب، اتصال پمپ مستقیم به شبکه‌های آب، مراکز تولید رمز ارز امری ضروری است.

شیشه‌فروش اظهار کرد: در این مسیر بر همکاری مراکز تجاری، پاساژها صنوف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای در رعایت الگوه‌های مصرف بهینه برق، خاموش کردن سیستم‌های روشنایی طی روز و در پیک مصرف، تنظیم دمای کولرها در ۲۴ درجه و نصب سایه‌بان روی کولرها تاکید می‌شود.

وی افزود: تمام ادارات و دستگاه‌های اجرای در رعایت الزامات صرفه‌جویی در برق و آب، کاهش ۳۰ درصدی برق نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ و کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق در پایان وقت اداری، استفاده از دیزل ژنراتورهای برق در ساعات پیک مصرف، خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی و روشنایی در پایان وقت اداری و روزهای تعطیل ملزم هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همکاری بخش‌های مصرف خانگی در مصرف بهینه آب و برق و مشارکت در پویش‌های مصرف بهینه برق و آب، جلوگیری از مصارف غیرمتعارف آب و شستشوی خودروها، آب‌ریزی در معابر و شستشوی حیاط منازل و کوچه‌ها با آب شرب ممنوع اعلام شده است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به موقع به افراد آسیب‎‎پذیر در برابر گرمازدگی با آماده‌باش تلفن‌های امدادی ۱۱۵ اورژانس، ۱۱۲ هلال احمر جهت پاسخ به حوادث تلفن‌های فوریتی ۱۲۱ حوادث برق و ۱۲۲ حوادث آب به صورت ۲۴ ساعته در جهت امدادرسانی در حوادث برق و آب فعال خواهند بود.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: رعایت الزامات بهداشتی و حفاظتی برای عموم در برابر افزایش دما، ممنوعیت قرارگیری در برابر تابش مستقیم خورشید و حفاظت در برابر اشعه فرابنفش در ساعات ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰ بعدازظهر و استفاده از لوازم حفاظت فردی مطابق با توصیه‌های مراکز بهداشتی ضروری است.

نظر شما