شناسهٔ خبر: 68407012 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملی مهاجرت:

بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی در راهپیمایی اربعین شرکت کردند

تهران - ایرنا - مدیر روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی در راهپیمایی اربعین ۱۴۰۳ شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

محمد جلالی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه آیین راهپیمایی اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ رو به پایان است و علاوه بر هموطنان، برخی اتباع خارجی مجاز نیز در این سفر معنوی شرکت کردند، افزود: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اتباع و مهاجرین خارجی از طریق مرزهای ایران در این سفر معنوی حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه امسال کمیته ویژه زائران اتباع خارجی در سازمان ملی مهاجرت تشکیل شد، افزود: این کمیته پیش از آغاز راهپیمایی عظیم اربعین، با برگزاری جلسات متعددی، نحوه حضور اتباع را مورد بررسی قرار داد و برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شد.

جلالی افزود: در راهپیمایی اربعین امسال برای نخستین بار به صورت برخط نام نویسی اتباع خارجی برای بهره مندی از این سفر معنوی در سامانه «سهما» انجام شد و بر اساس آن برنامه ریزی های لازم در کشورهای ایران و عراق صورت گرفت.

مدیر روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت ادامه داد: همچنین برای نخستین بار بیمه اختیاری برای استفاده اتباع خارجی در نظر گرفته و اجرا شد.

وی این نکته را نیز یادآور شد که در سفر معنوی اربعین امسال پزشکان و پیراپزشکانی از اتباع خارجی با ثبت نام در سامانه سهما سازمان ملی مهاجرت برای خدمات رسانی به زائران اتباع خارجی داوطلب شدند و خدمات رسانی کردند.

بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی در راهپیمایی اربعین شرکت کردند

به گزارش ایرنا، پیش از این سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین گفته بود: تمام تسهیلات ممکن برای اتباع غیرایرانی در نظر گرفته شده است و هرگونه خدمات، استراحتگاه، موکب‌های پذیرایی و خدمات بهداشتی و درمانی به این گروه از زائران ارایه می شود.

به گفته وی، زائران غیرمقیم که از افغانستان، پاکستان و سایر نقاط که به ایران وارد می شدند، از مرز چزابه به سمت کشور عراق رفتند.

نظر شما