شناسهٔ خبر: 67268957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان:

امسال ۱۷۰طرح آبرسانی روستایی در زنجان به بهره برداری می رسد

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۲۷۰ پروژه آبرسانی روستایی در استان در برنامه اجرا قرار دارد که ۱۷۰ پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی گفت: در دولت سیزدهم آبرسانی به ۵۱۰ روستا در استان زنجان در برنامه قرار گرفت که تا کنون ۲۳۰ روستا آبرسانی شده و ۲۸۰ روستا نیز در نوبت آبرسانی قرار دارند.

وی افزود: به دلیل تغییر وضعیت بارش‌ها و کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری تعداد ۵۰ روستا نیز به ۲۸۰ روستای نیازمند آبرسانی در استان افزوده شده که با برنامه ریزی های انجام شده در کوتاه مدت و میان مدت مشکل آب آشامیدنی این روستاها حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: این ۳۳۰ روستا در چهار اولویت روستاهای دارای مشکل دائمی، فصلی، روستاهای فاقد تأسیسات و روستاهای دارای شبکه فرسوده، آبرسانی می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه از مجموع ۲۱ شهر استان ۸ شهر دارای تنش آبی بودند، گفت: با حفر و تجهیز ۳۵ حلقه چاه طی سال گذشته و امسال، مشکل تنش آبی در این شهرها برطرف شد.

نادرخانی گفت: علیرغم کاهش ورودی آب به سدهای استان با مدیریت تقاضا به جای مدیریت تأمین، بخش عمده‌ای از مشکل کم آبی در شهرها و روستاهای استان رفع شده که با استمرار این روند شاهد کاهش بیشتر مشکلات در این بخش خواهیم بود.

وی یادآور شد: اصلاح رفتار مشترکین، استفاده از تجهیزات کاهنده، شناسایی انشعابات غیرمجاز و تحقق مصرف بهینه آب از جمله مصادیق مدیریت مصرف است.

نظر شما