شناسهٔ خبر: 67276442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در دولت سیزدهم؛

۲۳۰ روستای استان زنجان آبرسانی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: آبرسانی به ۵۱۰ روستای استان زنجان در دولت سیزدهم برنامه ریزی و تاکنون ۲۳۰ روستا آبرسانی شده و ۲۸۰ روستا نیز در نوبت آبرسانی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

۲۳۰ روستای استان زنجان آبرسانی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، نادرخانی گفت: امسال ۲۷۰ پروژه آبرسانی روستایی در استان زنجان در برنامه اجرا قرار دارد که ۱۷۰ پروژه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: به دلیل کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری تعداد ۵۰ روستا نیز به ۲۸۰ روستای نیازمند آبرسانی در استان افزوده شده است که با برنامه ریزی‌های انجام شده در کوتاه مدت و میان مدت مشکل آب آشامیدنی این روستا‌ها حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: این ۳۳۰ روستا در چهار اولویت روستا‌های دارای مشکل دائمی، فصلی، روستا‌های فاقد تأسیسات و روستا‌های دارای شبکه فرسوده، آبرسانی می‌شود.

نادرخانی با اشاره به اینکه از مجموع ۲۱ شهر استان هشت شهر دارای تنش آبی بودند، گفت: با حفر و تجهیز ۳۵ حلقه چاه طی سال گذشته و امسال، مشکل تنش آبی در این شهر‌ها برطرف شد.

وی افزود: به رغم کاهش ورودی آب به سد‌های استان با مدیریت تقاضا به جای مدیریت تأمین، بخش عمده‌ای از مشکل کم آبی در شهر‌ها و روستا‌های استان رفع شده است که با استمرار این روند شاهد کاهش بیشتر مشکلات در این بخش خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: اصلاح رفتار مشترکین، استفاده از تجهیزات کاهنده، شناسایی انشعابات غیرمجاز و تحقق مصرف بهینه آب از جمله مصادیق مدیریت مصرف است.

نظر شما