شناسهٔ خبر: 66035698 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرعامل آبفای کشور خبر داد؛

تأمین آب پنج هزارمین روستای کشور

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با افتتاح آبرسانی به روستای هُلُر واقع در جزیره قشم، تامین آب پنج‌هزارمین روستای کشور در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی در این هفته به انجام می‌رسد.

صاحب‌خبر -
تأمین آب روستاهای کشور
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون مشکلات تأمین آب ۵۰۰۰ روستا با جمعیت ۲.۶۶ میلیون نفر برطرف شده است.
 
وی از افتتاح طرح آبرسانی به شهر درگهان و روستای هُلُر از طریق سامانه آب شیرین‌کن خبر داد و افزود: تأمین پایدار آب شرب شهروندان مناطق مختلف قشم و توسعه زیرساخت‌های آن یکی از اولویت‌های وزارت نیرو محسوب می‌شود.
 
امینی ادامه داد: با احداث سامانه آب‌شیرین‌کن، آب شرب پایدار شهر درگهان و روستای هلر با جمعیت ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ مشکلی تأمین می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه با افتتاح آب شیرین‌کن شهر لیردف، کیفیت آب این شهر و ۲۰ روستای مجتمع آبرسانی کاشی‌کرتی از توابع شهرستان جاسک با جمعیت بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۵۱ نفر ارتقا چشمگیری پیدا خواهد کرد، گفت: با توجه به تأمین آب ۲۰ روستای شهرستان جاسک از ۲ حلقه چاه حفر شده در دشت زرآباد استان سیستان و بلوچستان و شورشدن تدریجی این چاه‌ها، مقرر شد تا با راه‌اندازی این آب‌شیرین‌کن کیفیت آب این شهر‌ها بهبود یابد تا مردم کشورمان بتوانند از آب شرب با کیفیت و مطلوب استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه با افتتاح خط انتقال آب از مخزن درکوه به روستا‌های کنار سیاه تم گس دولاب، سرریگ عایشه آباد و چاهو شرقی و غربی، ۶۲۹۴ نفر از آب شرب بهره‌مند خواهند شد، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم و موثر شرکت آب و فاضلاب کشور در روز عید سعید فطر کلنگ‌زنی خط انتقال آب از دوراهی بندر خمیر تا کهورستان به طول ۷۲ کیلومتر خواهد بود.
 
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با اتمام این طرح، شهر رویدور و ۳۸ روستای منطقه کهورستان و خمیر از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.
 

نظر شما