شناسهٔ خبر: 66922444 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگ‌ترین آب شیرین‌کن فراساحلی در آستانه بهره‌برداری

مدیرعامل آبفای کشور گفت: بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خاورمیانه در خشکی با ظرفیت تصفیه روزانه حدود ۱۰۰هزار مترمکعب پنجشنبه به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، تغییرات اقلیمی، خشکسالی‌های مزمن و کمبود شدید منابع آبی در سیستان و بلوچستان مشکلات فراوانی را برای مردم این استان‌ به دنبال داشته است. برای تأمین آب شرب بهداشتی دولت سیزدهم طرح‌های متعددی را در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند‌ مدت به اجرا گذاشته است. 

هاشم امینی مدیرعامل آبفای کشور گفت: در شمال سیستان، بخشی از آب این مناطق و بخشی از آب زاهدان از چاه نیمه‌ها تأمین می‌شود. مقرر شد این وابستگی به چاه نیمه را کمتر کنیم و به جمع بندی رسیدیم که از منابع آب داخلی استفاده کنیم. طرحی ارائه شد و با ارزیابی منابع آب زیر زمینی به نتیجه رسیدیم که ۷۳ حلقه چاه در محدوده ۳ دشت مرزی سیستان و زاهدان حفر کنیم و ۹۵ کیلومتر خط انتقال و جمع آوری ایجاد شد تا ۱۶۰۰ لیتر بر ثانیه منابع آبی که کمبود داشتیم را تامین کنیم. آب شیرین کن با ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب طی ۸ ماه اجرایی شد و پنجشنبه این هفته افتتاح می‌شود.

گزارش از ناهید خدادادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

<div id="video-display-embed-code_11165842"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4247040/11165842?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما