شناسهٔ خبر: 67262965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۳۰ روستای استان زنجان در دولت سیزدهم آبرسانی شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: آبرسانی به ۵۱۰ روستای استان زنجان در دولت سیزدهم برنامه ریزی و تاکنون ۲۳۰ روستا آبرسانی شد و ۲۸۰ روستا نیز در نوبت آبرسانی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

علی محمد نادرخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۲۷۰ پروژه آبرسانی روستایی در استان زنجان در برنامه اجرا قرار دارد که ۱۷۰ پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: به دلیل تغییر وضعیت بارش ها و کاهش بارندگی ها در سال آبی جاری تعداد ۵۰ روستا نیز به ۲۸۰ روستای نیازمند آبرسانی در استان افزوده شده است که با برنامه ریزی های انجام شده در کوتاه مدت و میان مدت مشکل آب آشامیدنی این روستاها حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اظهار داشت: این ۳۳۰ روستا در چهار اولویت روستاهای دارای مشکل دائمی، فصلی، روستاهای فاقد تاسیسات و روستاهای دارای شبکه فرسوده، آبرسانی می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه از مجموع ۲۱ شهر استان هشت شهر دارای تنش آبی بودند، گفت: با حفر و تجهیز ۳۵ حلقه چاه طی سال گذشته و امسال، مشکل تنش آبی در این شهرها برطرف شد.

نادرخانی گفت: به رغم کاهش ورودی آب به سدهای استان با مدیریت تقاضا به جای مدیریت تامین، بخش عمده ای از مشکل کم آبی در شهرها و روستاهای استان رفع شده است که با استمرار این روند شاهد کاهش بیشتر مشکلات در این بخش خواهیم بود.

وی یادآور شد: اصلاح رفتار مشترکین، استفاده از تجهیزات کاهنده، شناسایی انشعابات غیرمجاز و تحقق مصرف بهینه آب از جمله مصادیق مدیریت مصرف است.

نظر شما