شناسهٔ خبر: 67278631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آبرسانی به ۲۳۰ روستای استان زنجان در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: آبرسانی به ۵۱۰ روستای استان زنجان در دولت سیزدهم برنامه ریزی و تاکنون ۲۳۰ روستا آبرسانی شد و ۲۸۰ روستا نیز در نوبت آبرسانی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، علی‌محمد نادرخانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال 270 پروژه آبرسانی روستایی در استان زنجان در برنامه اجرا قرار دارد که 170 پروژه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: به دلیل تغییر وضعیت بارش‌ها و کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری تعداد 50 روستا نیز به 280 روستای نیازمند آبرسانی در استان افزوده شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کوتاه مدت و میان مدت مشکل آب آشامیدنی این روستاها حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اظهار داشت: این 330 روستا در چهار اولویت روستاهای دارای مشکل دائمی، فصلی، روستاهای فاقد تاسیسات و روستاهای دارای شبکه فرسوده، آبرسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 21 شهر استان هشت شهر دارای تنش آبی بودند، گفت: با حفر و تجهیز 35 حلقه چاه طی سال گذشته و امسال، مشکل تنش آبی در این شهرها برطرف شد.

نادرخانی گفت: به رغم کاهش ورودی آب به سدهای استان با مدیریت تقاضا به جای مدیریت تامین، بخش عمده ای از مشکل کم آبی در شهرها و روستاهای استان رفع شده است که با استمرار این روند شاهد کاهش بیشتر مشکلات در این بخش خواهیم بود.

وی یادآور شد: اصلاح رفتار مشترکین، استفاده از تجهیزات کاهنده، شناسایی انشعابات غیرمجاز و تحقق مصرف بهینه آب از جمله مصادیق مدیریت مصرف است.

انتهای پیام/

نظر شما