شناسهٔ خبر: 67259241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

۵۰ روستا به لیست روستاهای نیازمند آب‌رسانی در زنجان اضافه شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: به‌دلیل تغییر وضعیت بارش‌ها در سال آبی تعداد ۵۰ روستا به ۲۸۰ روستای نیازمند آب‌رسانی در استان افزوده شده است، اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکل آب آشامیدنی این روستاها حل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

علی محمد نادرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در سال‌جاری ۲۷۰ پروژه آب‌رسانی روستایی در استان زنجان در برنامه اجرا قرار دارد که ۱۷۰ پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: در دولت سیزدهم آب‌رسانی به ۵۱۰ روستا در استان زنجان در برنامه قرار گرفت که تاکنون ۲۳۰ روستا آب‌رسانی شده است و ۲۸۰ روستا نیز در نوبت آب‌رسانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان افزود: به‌دلیل تغییر وضعیت بارش‌ها و کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری تعداد ۵۰ روستا نیز به ۲۸۰ روستای نیازمند آب‌رسانی در استان افزوده شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کوتاه مدت و میان مدت مشکل آب آشامیدنی این روستاها حل خواهد شد.

نادرخانی بیان کرد: این ۳۳۰ روستا در چهار اولویت روستاهای دارای مشکل دائمی، فصلی، روستاهای فاقد تأسیسات و روستاهای دارای شبکه فرسوده، آب‌رسانی می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه از مجموع ۲۱ شهر استان هشت شهر دارای تنش آبی بودند، گفت: با حفر و تجهیز ۳۵ حلقه چاه طی سال گذشته و در سال‌جاری، مشکل تنش آبی در این شهرها برطرف شد.

نادرخانی گفت: با وجود کاهش ورودی آب به سدهای استان با مدیریت تقاضا به جای مدیریت تأمین، بخش عمده‌ای از مشکل کم‌آبی در شهرها و روستاهای استان رفع شده است که با استمرار این روند شاهد کاهش بیشتر مشکلات در این بخش خواهیم بود.

نظر شما