شناسهٔ خبر: 67275432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تولید ۱۷۵ هزار تن خرما در استان بوشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: از ۶ میلیون اصله نخل استان بوشهر بیش از ۱۷۵ هزار تن خرما تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهریکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را تولید محصولات کشاورزی دانست و اظهار داشت: اکنون برداشت گنده از اراضی استان بوشهر رو به پایان است و امسال محصولات گندم دیم به سبب تداوم خشکسالی از بین رفت.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری 120 هزار هکتار اراضی کشاورزی به کشت دیم گندم و 17 هزار هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافت که تاکنون 45 هزار تن گندم معمولی و 10 هزار تن بذر گندم برداشت و تحویل مراکز خرید در 13 منطقه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گوجه فرنگی خارج از فصل از دیگر ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی استان بوشهر دانست و بیان کرد: امسال 11 هزار و 400 هکتار اراضی استان بوشهر به کشت گوجه فرنگی خارج از فصل اختصاص یافته است.

بحرانی با بیان اینکه عملیات انتقال نشا گوجه‌فرنگی به مزارع از مرداد ماه آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: برداشت محصول گوجه فرنگی از آبان ماه آغاز می‌شود و تا فروردین سال بعد ادامه دارد. امسال تولید 650 هزار تا 700 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر هدف‌گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به باغات و نخلستان‌های استان در سطح 34 هزار هکتار گفت: از 6 میلیون اصله نخل استان بوشهر بیش از 175 هزار تن خرما تولید می‌شود. نخستین محصول نخلستان‌ها که رطب است تیرماه وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام/190

برچسب‌ها:

نظر شما