شناسهٔ خبر: 67275599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انجام ۲۲۸ عمل جراحی شکاف لب در لرستان

ابراهیم شریفی

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت لرستان از انجام ۲۲۸ عمل جراحی شکاف لب در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد کاظم مرادی‌فرد سی‌ام خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لرستان میزبانی شایسته‌ای برای انجام عمل‌های شکاف لب بود، بیان کرد: ثبت دو رکورد جهانی توسط موسسه ملی مرهم در این سه روز در خرم‌آباد در بخش جراحی شکاف لب انجام شد.

وی اظهار کرد: رکورد اول مربوط به ۲۲۸ عمل جراحی در سه روز توسط موسسه ملی مرهم با ۱۰ اتاق در جهان انجام شد، رکورد قبلی هم متعلق به همین گروه در استان کرمانشاه با ۲۰۶ عمل با ۸ اتاق عمل بود.

این مسئول اضافه کرد: در این سفر و روز اول جراحی ۹۱ عمل انجام شد که رکورد جهان که در کرمانشاه در اختیار این گروه بود شکسته و در روز دوم مجدد این رکورد با ۹۲ عمل شکسته شد.

وی با بیان اینکه در این سفر ۲۰ نفر از پزشکان جراح لرستان به این تیم موسسه ملی مرهم پیوستند، افزود: با قول مساعد دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی و طبق گفته ایشان با توجه به همکاری و همراهی بی نظیر مردم لرستان، شعبه دوم موسسه ملی مرهم در استان در صورت آماده بودن زیر ساخت‌ها شروع به کار می‌کند. اولین شعبه این موسسه مطلق به خوزستان است.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت لرستان گفت: قرار است پزشکان این موسسه ماهی و یا هر دو ماه یک بار به خرم‌آباد آمده و با کمک متخصصین لرستانی در یک روز ۴۰ عمل رایگان جراحی شکاف لب انجام دهند.

مرادی‌فرد در ادامه‌ی صحبت‌هایش با بیان اینکه با قول مساعد استاندار لرستان و شهردار خرم‌آباد بنا بر این شد یک خیابان از شهر خرم‌آباد بنام موسسه ملی مرهم نامگذاری شود، یادآور شد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز قول مساعد دادند یکی از بخش‌های بیمارستان عشایر به نام موسسه ملی مرهم نامگذاری شود.

وی همچنین با بیان اینکه در این سفر دو کارگاه آموزشی برگزار شد، گفت: جلسه انگیزشی با حضور پرشور ۲۵۰ دانش‌آموز استعداد درخشان لرستان در سالن دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد با استقبال و برنامه‌ی زیبا با حضور مدیران استان و سخنرانی ناصر مهدوی مختصص گروه موسسه ملی مرهم جهت انگیزه برای دانش‌آموزان برگزار شد. در سالن کنفرانس بیمارستان شهید رحیمی نیز کارگاه آموزش دیسک کمر توسط دکتر حافظی متخصص توانبخشی برای رابطین سلامت، اداری کارکنان بیمارستان، کادر درمان و... برگزار و آنان با آخرین دستاوردهای حوزه‌ی دیسک کمر آشنا شدند.

مدید عامل مجمع خیرین سلامت لرستان در ادامه عنوان کرد: ۱۸۲ نفر توسط متخصصین در این سه روز ویزیت شدند که از این تعداد ۳۰ مورد ام ار ای رایگان صورت گرفته و ۸۷ آقا و ۹۵ خانم ویزیت شدند که از این تعداد ۳۶ نفر در آینده نزدیک جهت عمل رایگان دیسک کمر در بیمارستان ۱۵ خرداد به تهران اعزام خواهند شد.

وی افزود: علاوه بر این از ظرفیت ۲ متخصص طب فیزیکی و ارتوپدی در درمانگاه  تخصصی شهدای عشایر استفاده شد که در این راستا ۱۸۲ پارکبان، مددجوی کمیته امداد، مددجوی بهزیستی و نیروی خدماتی به صورت رایگان ویزیت شدند.

انتهای پیام

نظر شما