شناسهٔ خبر: 67268150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پناهیان: انتخاب رییس جمهور نباید در گرو برگزاری مناظره‌ها باشد

اصفهان-ایرنا- استاد حوزه و دانشگاه با بیان‌اینکه مناظره‌های انتخاباتی کار صددرصد غلط و الگوبرداری از کشورهای غربی است، گفت: انتخاب رییس جمهور نباید به نتایج برگزاری مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیما موکول شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان روز چهارشنبه در ویژه برنامه گرامیداشت «روز ملی بسیج اساتید» به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در تالار «ابن سینا» دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: نمایش تخریب‌ها و تخطئه‌ها از ویژگی‌های برگزاری اینگونه مناظره‌هاست که فضای جامعه را آلوده می‌کند.

وی با بیان‌اینکه در مناظره‌ها قدرت بیان افراد نه حقانیت مطالب به آزمون گذاشته می‌شود، ادامه داد: فرد پیروز و برنده در مناظره انتخاباتی لزوما نمی‌تواند در عرصه مدیریت هم برنده باشد.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اینک بستر کاملی برای برگزاری مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیما فراهم شده است، اظهار داشت: در مناظره‌های جاری تنش و تخریبی بین داوطلبان وجود نداشته اما نامزدهای انتخابات در مناظره سال ۸۸ مقابل هم قرار گرفتند و این وضعیت در سال‌های بعد هم خیلی تُندتر شد.

به گفته وی، سنت غلطی در این مناظره‌ها گذاشته شده است که هر کسی تخریب بیشتری کرد، رای می‌آورد.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه هیجان‌آفرینی و جلب توجه بیشتر در مناظره‌ها در گرو تخریب رقباست، اضافه کرد: راه شناسایی یک مدیر خوب و توانمند مناظره نیست و اساتید دانشگاه باید در این زمینه بررسی علمی و کارشناسانه‌ای انجام دهند که لزوما افرادی که مدیریت خوب دارند، خوب سخنرانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تخریب رقبا در ایام انتخابات، یک رفتار ناصحیح اجتماعی است، خاطرنشان کرد: تخریب و اعتراض بی‌خود در مناظره‌ها یکی از موانع انتخاب صحیح بوده و ضد مشارکت است و انتخابات با این سبک، کشور ما را دچار عقب‌ماندگی می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه قم خطاب به اساتید بسیجی دانشگاه گفت: همه ما موظیفم که با گفت و گوی بیشتر با مردم، آنها را برای یک انتخاب اصلح و دقیق‌تر راهنمایی کنیم.

وی بیان کرد: جامعه دینی همواره در معرض امتحان‌های بزرگ الهی قرار دارد و در صورتی که خودمان را اصلاح نکنیم نباید انتظار بهبود اوضاع را هم داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، ویژه برنامه گرامیداشت «روز ملی بسیج اساتید» به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و سردار معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

مصطفی چمران از شخصیت‌های مبارز انقلاب اسلامی، وزیر دفاع دولت موقت جمهوری اسلامی و فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود.

شهید چمران خدمات بسیار موثری در جنگ عراق علیه ایران داشت و سرانجام در خرداد سال ۱۳۶۰ بر اثر اصابت ترکش خمپاره در جبهه‌های جنگ به شهادت رسید.

در مراسم امروز از ۴۰ استاد برجسته علمی و فرهنگی دانشگاه های استان اصفهان تقدیر شد.

نظر شما