شناسهٔ خبر: 67288229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرآموزش و پرورش تیران‌وکرون:

۶۰ درصد دانش‌آموزان تیران در هنرستان‌ها تحصیل خواهند کرد

مدیر آموزش و پرورش تیران‌وکرون گفت: بر اساس هدایت تحصیلی، ۶۰ درصد دانش‌آموزان این شهرستان در سال تحصیلی آینده به هنرستان‌ها خواهند رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین صائبی عصر امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در کارگروه هدایت تحصیلی و کیفیت بخشی آموزشی مدارس تیران و کرون اظهار کرد: حرفه و مهارت‌آموزی جزو مهمترین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته که هدایت دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها و رشته‌های فنی در همین راستا انجام می‌شود.

وی افزود: ۱۴ هزار دانش‌آموز در مدارس این شهرستان مشغول به تحصیل هستند که سیاست مهارت‌آموزی متناسب با سن و مقطع تحصیلی آنان مورد نظر است.

مدیر آموزش و پرورش تیران‌وکرون با بیان اینکه حدود چهار هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: ۶۰ درصد از دانش‌آموزان پایه نهم بر اساس هدایت تحصیلی در هنرستان‌های این شهرستان مشغول به تحصیل خواهند شد.

صائبی ادامه داد: استعدادشناسی و معرفی رشته‌های تحصیلی فنی و حرفه‌ای برای ایجاد رغبت و جذب دانش‌آموزان به چنین موضوعات آموزشی نقش مهمی دارد که از ظرفیت مشاوران آموزش و پرورش و افراد کارشناس در این حوزه استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: خانواده‌ها در امر تحصیل دانش‌آموزان و انتخاب رشته به علاقه، استعداد و نیازهای جامعه توجه کنند و از موضوعات ظاهرنما و حاشیه‌ای بپرهیزند.

مدیر آموزش و پرورش تیران‌وکرون با بیان اینکه هشت هنرستان فنی و کاردانش در این منطقه فعالیت دارد، خاطرنشان‌کرد: پیگیری راه‌اندازی هنرستان کشاورزی متناسب با ظرفیت فعال اقتصادی این شهرستان در حال انجام است.

صائبی در بخشی از سخنان خود به اقدامات زیرساختی مدارس تیران و کرون اشاره کرد و اظهار داشت: تجهیز مدارس، بهسازی و شاداب سازی محیط‌های آموزشی، احداث کلاس درس و توزیع شیر رایگان از جمله اقدامات یکسال تحصیلی در این شهرستان بوده که خیرین همکاری خوبی در این خصوص داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از هشت‌هزار دانش‌آموز مدارس ابتدایی تیران و کرون شیر رایگان دریافت کردند، گفت: این اقدام پس از ۱۲ سال وقفه به صورت گسترده انجام شد.

مدیر آموزش و پرورش تیران‌وکرون خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه و سیاست‌های ابلاغی، ۷۰ مدرسه ابتدایی این شهرستان توزیع شیر رایگان طی دو روز از هفته را انجام دادند.

وی یادآور شد: توزیع همزمان شیر و نوشیدن آن در یک زمان مشخص و در کنار همدیگر باعث تشویق کودکان و نوجوان برای خوردن این ماده لبنی شد.

نظر شما