شناسهٔ خبر: 67258059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس اتاق بازرگانی زنجان: تاسیس انجمن تخصصی صنایع کفش هیدج ضروری است

زنجان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: تاسیس انجمن تخصصی صنایع کفش هیدج ضروری است تا بتوان برای حل مشکلات فعالان این صنعت و توسعه بازارهای فروش آن اقدام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، صمد یوسفی‌ اصل روز چهارشنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی کفش شهر هیدج، افزود: یکی از راهکارهای کاربردی در رفع مشکلات اساسی صنعت کفش هیدج، تاسیس انجمن یا کنسرسیوم تخصصی است که ضمن ساماندهی ارتباطات غیررسمی موجود بین تولیدکنندگان کفش هیدج با کشورهایی مانند عراق و افغانستان، فعالان این حوزه را نیز با مسئولین و حوزه‌های مختلف جهت انتقال خواسته‌ها و موانع تولید در ساختار تعاملی پیوسته قرار می‌دهد.

یوسفی اصل افزود: تاسیس این انجمن به‌منزله‌ حضور نماینده این صنعت در رویدادها، جلسات مختلف، سفرهای خارجی و یا دوره‌های آموزشی است که امکان بهره‌برداری از فضا و ظرفیت‌های موجود به نفع کفش هیدج را ایجاد خواهد کرد.

صمد یوسفی‌اصل با اشاره به سفر اخیر خود به ویتنام، عنوان کرد: امروز کشور ویتنام مرکز کفش جهان است و کفش‌هایی متنوع با قیمت‌های مختلف تولید و به دنیا عرضه می‌کند بنابراین کفش هیدج نیز باید فاکتورهای کیفیت و قیمت تمام شده را برای حضور در بازارهای جهانی مدنظر قرار دهد و سلیقه و سبک زندگی کشورهای مختلف را جهت تولید هدفمند برای گروه‌های مختلف، مطالعه و ارزیابی کند.

وی افزود: اتاق بازرگانی زنجان ضمن اعزام هیات به نمایشگاه‌های تخصصی کفش به ویژه در ویتنام تلاش می‌کند اطلاعات کشورهایی را احصا کند که کفش هیدج به لحاظ قیمت بتواند توان رقابت با آنها را داشته باشد بنابراین با شناسایی این نقاط، مسیر عرضه و رقابت و معرفی محصول نیز با ظرافت خاصی ترسیم خواهد شد.

یوسفی‌اصل همچنین تاکید کرد: صنعتگران کفش شهر هیدج نیاز به حمایت دارند و قطعا می‌توانیم با کمک مسئولین و برنامه‌ریزی و تدابیر اصولی گامی موثر در افزایش رشد ظرفیت تولید این محصول مهم در شهر هیدج برداریم.

این مسوول ضمن تشکر از فعالان صنعت کفش به ظرفیت قابل توجه و بالقوه تولید این محصول در شهر هیدج اشاره کرد و افزود: اتاق بازرگانی استان در این دوره تلاش دارد فقط متمرکز در شهر زنجان نباشد بلکه سایر شهرستان‌ها را نیز با در نظر گرفتن ویژگی‌های ذاتی و مزیت‌های نسبی به سمت رشد به ویژه توسعه اقتصادی سوق دهد.

وی خاطر نشان کرد: دنیا به سرعت در حال پیشرفت و تحول است اما متاسفانه کشور ما ایران از دستاوردهای روز دنیا و سطوح مختلف توسعه فاصله دارد و به تناسب همین خلا در سطح توسعه بین استان ها، پایتخت و شهرستان‌ها با مراکز استان‌ها نیز فاصله بسیاری ایجاد شده است.

یوسفی‌اصل اذعان داشت: با روحیات، نحوه فعالیت و جنس مشکلات تولیدکنندگان به خوبی آشناست و قطعا زحمت اصلی بر دوش تولیدکننده قرار دارد بنابراین محصول نهایی بدون در نظر گرفتن این نکته که در کدام نقطه استان تولید می شود از فرصتی برابر برای گسترش بازار و صادرات برخوردار باشد.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صنایع شهرستان‌هایی مانند طارم و خدابنده در سفر رایزن‌های اقتصادی به زنجان، خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی قطعا حمایت‌هایی از صنعت کفش هیدج داشته‌اند اما در اصل این موضوع نتیجه زحمات خود مردم این شهر است که امروز نام هیدج با صنعت کفش آمیخته شده است که در ادامه تلاش می‌کنیم این ظرفیت را به دنیا معرفی ‌کنیم.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه ما باید به بازارهای جهانی فکر کنیم، افزود: در این سال‌ها تولید را آموخته‌ایم و حالا نیاز است تلاش کنیم که علم تجارت را نیز تجربه کرده و از طریق مبادی‌های تخصصی، فرایندهای رشد آن را هموار کنیم.

این جلسه پیرو دیدار رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام و رایزنی در خصوص توسعه همکاری و ایجاد بازارهای مشترک برای کفش ویتنام و کفش هیدج با حضور نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه زنجان و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان صور گرفت که در ادامه از برخی واحدهای تولیدی کفش شهر هیدج بازدید شد و مشکلات، ظرفیت‌ها، نقاط قوت و ضعف این صنعت مورد بررسی قرار گرفت.

شهر هیدج از توابع بخش مرکزی شهرستان ابهر است که یکی از سه قطب تولید کفش در ایران به شمار می رود و در زمینه تولید کفش بچه گانه مقام اول را در کشور دارد.

نظر شما