شناسهٔ خبر: 67259591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

کنسرسیوم تخصصی کفش هیدج ایجاد می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: برای بهره‌گیری بهتر از بازار، کنسرسیوم تخصصی کفش هیدج ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، صمد یوسفی‌اصل امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در دیدار با فعالان صنعت کفش هیدج اظهار کرد: اتاق بازرگانی زنجان در این دوره تلاش دارد فقط متمرکز در شهر زنجان نباشد بلکه، سایر شهرستان‌ها را نیز با در نظر گرفتن ویژگی‌های ذاتی و مزیت‌های نسبی به سمت رشد به‌ویژه توسعه اقتصادی سوق دهد.

وی افزود: دنیا به سرعت در حال پیشرفت و تحول است اما کشور ما ایران از دستاوردهای روز دنیا و سطوح مختلف توسعه فاصله دارد و به تناسب همین خلأ، در سطح توسعه بین استان‌ها و پایتخت و شهرستان‌ها با مراکز استان‌ها نیز فاصله بسیاری ایجاد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با تشریح اقدامات انجام شده در معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صنایع شهرستان‌هایی همچون طارم و خدابنده در سفر رایزن‌های اقتصادی به زنجان خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی به‌یقین حمایت‌هایی از صنعت کفش هیدج داشته‌اند، اما در اصل این ماحصل زحمات خود مردم این شهر است که امروز نام هیدج با صنعت کفش آمیخته شده و در ادامه تلاش می‌کند این ظرفیت را نیز به دنیا معرفی کند.

وی تصریح کرد: ما باید به بازارهای جهانی فکر کنیم، در این سال‌ها تولید را آموخته‌ایم و حالا نیاز است تلاش کنیم که علم تجارت را نیز تجربه و از طریق مبادی‌های تخصصی، فرایندهای رشد آن را هموار کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از راهکارهای کاربردی در رفع مشکلات اساسی صنعت کفش هیدج، تأسیس انجمن یا کنسرسیوم تخصصی است که ضمن ساماندهی ارتباطات غیررسمی موجود بین تولیدکنندگان کفش هیدج با کشورهایی همچون عراق و افغانستان، فعالان این حوزه را نیز با مسئولان و حوزه‌های مختلف جهت انتقال خواسته‌ها و موانع تولید در ساختار تعاملی پیوسته قرار می‌دهد.

وی گفت: تأسیس انجمن به‌منزله حضور نماینده این صنعت در رویدادها، جلسات مختلف، سفرهای خارجی و یا دوره‌های آموزشی است که امکان بهره‌برداری از فضا و ظرفیت‌های موجود به نفع کفش هیدج را ایجاد خواهد کرد.

صمد یوسفی‌اصل با اشاره به سفر اخیر خود به ویتنام عنوان کرد: امروز کشور ویتنام مرکز کفش جهان است و کفش‌هایی متنوع با قیمت‌های مختلف تولید و به دنیا عرضه می‌کند بنابراین کفش هیدج نیز باید فاکتورهای کیفیت و قیمت تمام شده را برای حضور در بازارهای جهانی مدنظر و سلیقه و سبک زندگی کشورهای مختلف را برای تولید هدفمند برای گروه‌های مختلف، مورد مطالعه و ارزیابی قرار دهد.

وی در همین راستا افزود: اتاق بازرگانی زنجان ضمن اعزام هیئت به نمایشگاه‌های تخصصی کفش به‌ویژه در ویتنام تلاش می‌کند، اطلاعات کشورها را احصا کند که کفش هیدج به‌لحاظ قیمت بتواند توان رقابت با آن‌ها را داشته باشد، از این رو با شناسایی این نقاط، مسیر عرضه و رقابت و معرفی محصول نیز با ظرافت ویژه‌ای ترسیم خواهد شد.

صمد یوسفی‌اصل تاکید کرد که صنعتگران کفش شهر هیدج نیاز به حمایت دارند و به‌یقین می‌توانیم با کمک مسئولان و برنامه‌ریزی و تدابیر اصولی گامی مؤثر در افزایش رشد ظرفیت تولید این محصول مهم در شهر هیدج برداریم.

نظر شما