شناسهٔ خبر: 67259961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان:

صنعتگران کفش شهر هیدج نیاز به حمایت دارند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: صنعتگران کفش شهر هیدج نیاز به حمایت دارند که می توان با کمک مسئولین، برنامه‌ریزی و تدابیر اصولی گامی موثر در افزایش رشد ظرفیت تولید این محصول مهم در شهر هیدج برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، صمد یوسفی اصل  در جلسه رسیدگی به مشکلات صنعت کفش هیدج، ضمن تشکر از فعالان صنعت کفش، به ظرفیت قابل توجه و بالقوه تولید این محصول در شهر هیدج اشاره و افزود؛ اتاق بازرگانی زنجان در این دوره تلاش دارد فقط متمرکز در شهر زنجان نباشد بلکه، سایر شهرستان‌ها را نیز با در نظر گرفتن ویژگی‌های ذاتی و مزیت‌های نسبی به سمت رشد، بویژه توسعه اقتصادی سوق دهد.

وی با بیان اینکه دنیا به سرعت در حال پیشرفت و تحول است، اظهار کرد: ولی متاسفانه کشور ما ایران از دستاوردهای روز دنیا و سطوح مختلف توسعه فاصله دارد و به تناسب همین خلا، در سطح توسعه بین استان ها و پایتخت و شهرستان‌ها با مراکز استان‌ها نیز فاصله بسیاری ایجاد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صنایع شهرستان‌هایی مانند طارم و خدابنده در سفر رایزن‌های اقتصادی به استان زنجان خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی قطعا حمایت‌هایی از صنعت کفش هیدج داشته‌اند اما در اصل این ماحصل زحمات خود مردم این شهر است که امروز نام هیدج با صنعت کفش آمیخته شده و در ادامه تلاش می‌کند این ظرفیت را نیز به دنیا معرفی ‌کند.

صمد یوسفی اصل  یکی از راهکارهای کاربردی در رفع مشکلات اساسی صنعت کفش هیدج را تاسیس انجمن یا کنسرسیوم تخصصی عنوان کرد وگفت: تاسیس انجمن به‌منزله‌ی حضور نماینده این صنعت در رویدادها، جلسات مختلف، سفرهای خارجی و یا دوره‌های آموزشی است که امکان بهره‌برداری از فضا و ظرفیت‌های موجود به نفع کفش هیدج را ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به ویتنام عنوان کرد؛ امروز کشور ویتنام مرکز کفش جهان است و کفش‌هایی متنوع با قیمت‌های مختلف تولید و به دنیا عرضه می‌کند بنابراین کفش هیدج نیز باید فاکتورهای کیفیت و قیمت تمام شده را برای حضور در بازارهای جهانی مدنظر و سلیقه و سبک زندگی کشورهای مختلف را جهت تولید هدفمند برای گروه‌های مختلف، مورد مطالعه و ارزیابی قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: اتاق بازرگانی زنجان ضمن اعزام هیات به نمایشگاه‌های تخصصی کفش بویژه در ویتنام تلاش می‌کند اطلاعات کشورهایی را احصاء کند که کفش هیدج به لحاظ قیمت بتواند توان رقابت با آنها را داشته باشد، لذا با شناسایی این نقاط، مسیر عرضه و رقابت و معرفی محصول نیز با ظرافت خاصی ترسیم خواهد شد.

یوسفی‌اصل  تاکید کرد: صنعتگران کفش شهر هیدج نیاز به حمایت دارند و قطعا می‌توانیم با کمک مسئولین و برنامه‌ریزی و تدابیر اصولی گامی موثر در افزایش رشد ظرفیت تولید این محصول مهم در شهر هیدج برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما