شناسهٔ خبر: 67260444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی:

ارزش افزوده کفش باید به تولیدکننده برگردد

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزش افزوده کفش باید به تولیدکننده برگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، منصور علیمردانی امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در جلسه با فعالان صنعت کفش هیدج اظهار کرد: ایجاد یک شرکت بورسی نه‌تنها مزایای جذب سرمایه و سود سهام را به دنبال دارد، بلکه با این کار، منجر به تجمیع هزینه‌های مالیاتی، حسابداری، هزینه‌های انرژی و دیگر هزینه‌ها خواهد شد.

وی افزود: باید به فکر ایجاد نمایشگاه تخصصی دائمی در داخل و کشورهای همسایه باشیم تا مشتری را در این نمایشگاه‌ها با ظرفیت و توانمندی‌های تولیدات خود آشنا و محصولات را عرضه کنیم.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی افزود: ارزش‌افزوده صنایع کفش باید به تولیدکننده بازگردد، نه اینکه تولیدکنندگان با اعلام نرخ‌های مختلف به رقابت با یکدیگر بپردازند و حاشیه سود را به واسطه‌های خارجی واگذار کنند.

وی با اشاره به نقش مؤثر و تعیین‌کننده دفتر وزارت امور خارجه در استان در تحقق اهداف عرضه محصولات در بازارهای جهانی و ضروری دانستن معافیت صادرات محصولات نهایی گفت: با اینکه قیمت تمام شده کفش هیدج کمتر از محصولات مشابه در دنیاست، اما به‌دلیل برندسازی نشدن، توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد.

علیمردانی گفت: صنعت کفش هیدج مدیون خود مردم این شهر است ودر حال حاضر نیز همین مردم پرتلاش می‌توانند با تأسیس شرکت بازرگانی و تمرکز در امر بازاریابی و صادرات موجب گسترش بازارهای فروش این تولید ارزشمند شوند.

خلأهای ورود به بازارهای خارجی و جذب سرمایه‌گذار باید برطرف شود

مجتبی نادعلی سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه زنجان نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از ظرفیت بالقوه شهر هیدج اظهار کرد: بنا بر رسالت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان تلاش می‌کنیم تا خلأها به‌ویژه درباره معرفی محصولات استان در بازارهای خارجی و جذب سرمایه‌گذار را پر و جبران کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مطلوب اتاق بازرگانی زنجان در دوره جدید گفت: در سفر اخیر رئیس این اتاق بازرگانی به ویتنام به‌منظور تدوین برنامه‌ای سازنده برای توسعه صنعت کفش هیدج است، بنابراین تمام اجزا باید در کنار هم برای تحقق این مهم تلاش کنیم تا کفش هیدج جایگاهش را در سطح ملی و جهانی پیدا کند.

توسعه شهرک صنعتی کفش هیدج در دستور کار است

مصطفی الماسی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان نیز در این جلسه تاکید کرد: ما باید به ظرفیت‌های خودمان بها دهیم، اما متأسفانه مدام درگیر نداشته‌ها و متمرکز در نیمه خالی لیوان هستیم.

وی ادامه داد: کفش هیدج تنها ظرفیت منطقه‌ای و استانی نیست، بلکه فرصتی بکر برای کل کشور است.

الماسی گفت: ظرفیت تولید ۵۰ میلیونی کفش، امتیاز بزرگ و قابل توجهی است که با توسعه بازار فروش و عرضه در میادین اقتصادی جهانی ثمرات بسیار خوبی را برای استان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان افزود: با اینکه در تولید کفش حرفی برای گفتن داریم، اما در تکمیل زنجیره‌های ارزش آن قدمی برنداشته‌ایم، در حالی که امروز کشور ویتنام را دیگر با موضوع جنگ نمی‌شناسند، بلکه با آمدن نام کشور ویتنام انواع مختلف کفش در اذهان مردم متبادر می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری توسعه شهرک صنعتی کفش هیدج با همکاری محیط زیست خاطرنشان کرد: باید بیشترین تمرکز خود را معطوف به توسعه اقتصادی در زیست بوم استان کنیم.

نظر شما