شناسهٔ خبر: 67218572 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

جزییات تغییر مجازات اعدام ۲۹ نفر به حبس

۲۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ۲۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.

به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم، مقام معظم رهبری با درخواست رئیس قوه قضائیه برای عفو، تخفیف و تبدیل مجازات دو هزار و ۶۵۴ نفر از محکومان محاکم موافقت کردند.

رحیمی معاون قضایی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری که به مناسبت سعید قربان و غدیر انجام شد، اظهار کرد: در این مرحله اسامی ۲ هزار و ۶۵۴ نفر که شرایط استحقاق عفو و تخفیف مجازات را داشتند و پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود با تایید ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری اعلام و در نهایت عفو آن‌ها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۶۵۴ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۲ هزار و ۵۴۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، ۵۵ نفر از محکومان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و ۵۲ نفر مربوط به محکومان سازمان تعزیرات حکومتی است.

معاون قضایی قوه قضائیه بیان کرد: از ۲ هزار و ۵۴۷ نفر محکومان محاکم عمومی و انقلاب که مشمول عفو و تخفیف مجازات شده‎اند، هزار و ۳۸ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و ۶۱۶ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

رحیمی در رابطه با محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبری شده‌اند، گفت: ۲۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.

وی بیان کرد: ۱۷ نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده ۲۰ هستند. محکومان ماده ۲۰ افرادی هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضاییه با لحاظ احراز جهات تخفیف و ارفاق، راسا عفو آن‌ها را درخواست کرده است.

معاون قضایی قوه قضائیه بیان کرد: در این مرحله ۱۸۲ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۳۰ نفر اتباع بیگانه، ۵۳ نفر محکومان امنیتی و ۶ نفر زیر ۱۸ سال هستند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما