شناسهٔ خبر: 67128247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نامگذاری کتابخانه طارم به نام «خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی»

فاطمه توفیقی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: برای بزرگداشت مقام شامخ شهدای خدمت بویژه رئیس‌جمهور فقید و پیرو مصوبه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی طارم، کتابخانه در حال احداث آب‌بر به نام «خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری شد.

صاحب‌خبر -

محمد رضاخانی امروز (سه‌شنبه ۲۲ خردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق دستور العمل نامگذاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراحل نامگذاری همه کتابخانه‌ها به این ترتیب است که نام‌های پیشنهادی توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تعیین و سپس در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آن شهرستان بررسی و تصویب می‌شود.

وی تصریح کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی هر شهرستان متشکل از فرماندار، رئیس شورای اسلامی، شهردار، رئیس اداره آموزش و پرورش، نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان و چند تن از اعضای حقیقی است. نامگذاری کتابخانه‌های عمومی دستورالعمل خاص خود را دارد؛ به این ترتیب که ابتدا گزینه‌های پیشنهادی مطرح می‌شود و نام نهایی کتابخانه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آن شهرستان بررسی و تصویب می‌شود.

رضاخانی ضمن اشاره به نامگذاری کتابخانه آب‌بر به نام «خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» ادامه داد: باتوجه به اهتمام ویژه رئیس‌جمهور شهید در تکیمل پروژه‌ کتابخانه‌های عمومی نیمه‌تمام و به منظور گرامی‌داشت مقام شامخ شهدای خدمت، این کتابخانه به نام «خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری شد و در جلسه انجمن کتابخانه‌های طارم به ریاست فرماندار طارم به تصویب رسید.

او تصریح کرد: در روند ساخت و تجهیز کتابخانه شهر آب‌بر نام‌های پیشنهادی متععد از قبیل زیتون، امام رضا (ع) و ... برای این کتابخانه مطرح شد اما هیچ‌یک به مرحله تصویب توسط انجمن نرسیده و صرفا بعنوان گزینه‌های پیشنهادی مطرح بوده است.

وی افزود: معماری، فضاسازی و تجهیزات این کتابخانه مدرن و جذاب اتخاذ شده است و امیدواریم شاهد حضور فعال همه گروه‌های سنی در این کتابخانه باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عنوان کرد: همچنین رویکرد ارائه خدمات در این کتابخانه با توجه به نیاز روز مخاطبان تنظیم می‌شود؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت شاهد یک جهش فرهنگی در منطقه طارم باشیم.

انتهای پیام

نظر شما