شناسهٔ خبر: 67143625 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

کتابخانه شهید رئیسی در طارم افتتاح می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، یک کتابخانه به نام شهید رئیسی نام‌گذاری شد.

صاحب‌خبر -

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طبق دستورالعمل نام‌گذاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراحل نام‌گذاری همه کتابخانه‌ها به این ترتیب است که نام‌های پیشنهادی توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تعیین و سپس در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آن شهرستان بررسی و تصویب می‌شود.

رضاخانی با اشاره به نام‌گذاری کتابخانه آببر به نام «خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» ادامه داد: این اقدام با توجه به اهتمام ویژه رئیس‌جمهور شهید در تکمیل پروژه کتابخانه‌های عمومی نیمه‌تمام و به‌منظور گرامیداشت مقام شامخ شهدای خدمت صورت گرفت که در جلسه انجمن کتابخانه‌های طارم به ریاست فرماندار این شهرستان به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در روند ساخت و تجهیز کتابخانه شهر آببر نام‌های پیشنهادی متعدد از قبیل «زیتون» و «امام رضا (ع)» برای این کتابخانه مطرح شد، اما هیچ‌یک به مرحله تصویب انجمن نرسید و تنها به‌عنوان گزینه‌های پیشنهادی مطرح بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: معماری، فضاسازی و تجهیزات این کتابخانه مدرن و جذاب است و امیدواریم شاهد حضور فعال تمام گروه‌های سنی در این کتابخانه باشیم.

وی تصریح کرد: رویکرد ارائه خدمات در این کتابخانه با توجه به نیاز روز مخاطبان تنظیم می‌شود و می‌توان انتظار داشت شاهد یک جهش فرهنگی در منطقه طارم باشیم.

رضاخانی با بیان اینکه در حوزه ارتباطات و فناوری‌های جدید باید بتوانیم با مخاطبان خود در پلتفرم‌های مختلف ارتباط برقرار کنیم، گفت: بر اساس اصولی که در نهاد کتابخانه‌های عمومی شکل گرفته، این فضا در حال آماده‌سازی است تا فعالیت کتابخانه‌ها بر اساس پژوهش و تحقیق و مطالعات علمی و عملی تدوین شود و در حوزه‌های مختلف نکات کلیدی و راه‌گشای مدنظر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه از کتاب غافل نشویم و کتاب بخوانیم، اظهار کرد: به‌ویژه افرادی که با کتاب و نوشتن عجین هستند، می‌توانند کتابخانه‌های عمومی را در ترویج و فرهنگ مطالعه و انتقال تجربیات به نسل‌های آینده یاری دهند.

وی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌ها بزرگترین شبکه فرهنگی است، تصریح کرد: توجه به کتابخانه‌ها به‌عنوان محیطی پویا و شاداب حق مردم است، چراکه شاخص کتاب می‌تواند بسیاری از مسائل ما را عمق ببخشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان توجه ویژه به کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در این راستا، جریان بخش کتاب کودک و نوجوان توسعه پیدا خواهد کرد و تلاش ما تربیت نسل کتاب‌خوان است.

نظر شما